• 210 52 21 024Τηλ. Κέντρο
  • 210 26 37 691Υποκατάστημα

οικονομία

Read

ΕΝΕΡΓΟΠΟΙΗΘΗΚΕ Η ΥΠΗΡΕΣΙΑ myEFKAlive

Εξυπηρέτηση ασφαλισμένων εξ αποστάσεων με ένα κλικ
  • 22 Ιουλ 2021
  • οικονομία
Μέγεθος Γραμματοσειράς

Την νέα ψηφιακή υπηρεσία myEFKAlive παρουσίασαν σήμερα ο υπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων Κωστής Χατζηδάκης και ο υπουργός Επικρατείας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης Κυριάκος Πιερρακάκης μαζί με τη Διοίκηση του ΕΦΚΑ.

Πρόκειται για ένα νέο εναλλακτικό κανάλι εξυπηρέτησης καθώς επιτρέπει την εξ αποστάσεως εξυπηρέτηση του πολίτη από υπάλληλο του ΕΦΚΑ μέσω τηλεδιάσκεψης/βιντεοκλήσης. Ο πολίτης μπορεί να εξυπηρετηθεί για μια σειρά πιστοποιητικών και συναλλαγών του με τον ΕΦΚΑ, χωρίς να χρειαστεί να μεταβεί στο κοντινότερο υποκατάστημα του Φορέα. Ως εκ τούτου, η νέα υπηρεσία διευκολύνει πρωτίστως τους κατοίκους νησιωτικών, ορεινών ή απομακρυσμένων περιοχών, καθώς και άτομα με αναπηρία που δυσκολεύονται να μετακινηθούν αλλά και όσους δεν είναι εξοικειωμένοι με τις ηλεκτρονικές υπηρεσίες του ΕΦΚΑ.

Από χθες μέσω του myEFKAlive θα μπορούν να εξυπηρετούνται οι κάτοικοι των Δωδεκανήσων και των Κυκλάδων (πλην της Κω, που θα ενταχθεί στο σύστημα στις 10 Αυγούστου καθώς τα υποκαταστήματά της βρίσκονται σε διαδικασία συγχώνευσης). Ειδικά για ασφαλισμένους σε ακριτικά ή απομακρυσμένα νησιά των Κυκλάδων και των Δωδεκανήσων όπου δεν λειτουργούν υποκαταστήματα του ΕΦΚΑ, θα μπορούν πλέον να διεκπεραιώνουν αρκετές από τις συναλλαγές τους με τον Φορέα, χωρίς να χρειάζεται να ταξιδεύουν από νησί σε νησί για να εξυπηρετηθούν.

Στόχος είναι μέχρι το τέλος του χρόνου να ενταχθούν στην υπηρεσία το σύνολο των νησιωτικών περιοχών της χώρας, καθώς και τμήματα της ηπειρωτικής Ελλάδας και εντός του 2022 να καλύπτεται το σύνολο της επικράτειας.

Η διαδικασία είναι εύκολη και απλή. Μέσω της ιστοσελίδας του ΕΦΚΑ (www.efka.gov.gr) ή της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης Δημόσιας Διοίκησης (www.gov.gr) και με την χρήση των προσωπικών κωδικών TAXISnet, ο πολίτης θα μπορεί να κλείνει το ραντεβού του σε ώρα και ημέρα που τον εξυπηρετεί, από τον υπολογιστή του σπιτιού ή του γραφείου του ή ακόμα και από το κινητό του. Την ημέρα του ραντεβού θα συνδεθεί με έναν υπάλληλο του ΕΦΚΑ με τηλεδιάσκεψη/βίντεοκλήση προκειμένου να αιτηθεί πιστοποιητικά κι επιδόματα ή για να ενημερωθεί για ένα συνταξιοδοτικό ή ασφαλιστικό του ζήτημα.

Κατά τη διάρκεια της παρουσίασης, οι δυο υπουργοί συνομίλησαν μέσω βιντεοκλήσης με 6 εκπαιδευμένους υπαλλήλους του ΕΦΚΑ -χειριστές της υπηρεσίας myEFKAlive- σε Ρόδο, Τήνο, Σύρο, Κάλυμνο, Νάξο και Κάρπαθο αντίστοιχα. Στη συνέχεια έγινε χρήση της υπηρεσίας σε πραγματικό χρόνο από πολίτη στο ακριτικό Καστελόριζο και από πολίτη στην νήσο Ηρακλειά των Μικρών Κυκλάδων. Μέσα σε μόλις λίγα λεπτά εξέδωσαν το έγγραφο που χρειάζονταν και το παρέλαβαν στο email τους, χωρίς να απαιτείται μετακίνηση σε γειτονικά νησιά.

Ο υπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων Κωστής Χατζηδάκης δήλωσε: «Η ενεργοποίηση, από σήμερα, της ψηφιακής υπηρεσίας myEFKAlive ξεκινώντας από τους νησιώτες μας στα Δωδεκάνησα και τις Κυκλάδες, παρέχει στους πολίτες αυτό που δικαιούνται. Ποιοτική, ευρωπαϊκού επιπέδου, εξυπηρέτηση, χωρίς ταλαιπωρία και καθυστερήσεις. Αυτό φιλοδοξούμε να πετύχουμε συνολικά στον ΕΦΚΑ, ώστε να γίνει ένας οργανισμός με δομή, σύστημα και ψηφιακές λειτουργίες που ανταποκρίνονται στις προσδοκίες τόσο των πολιτών αλλά και των υπαλλήλων του. Θέλουμε ο ΕΦΚΑ να σταματήσει να είναι πλέον ο φτωχός συγγενής της Δημόσιας Διοίκησης.

Η νέα αυτή υπηρεσία επιτρέπει σε έναν ασφαλισμένο να συνδιαλλαγεί σε πραγματικό χρόνο με υπάλληλο του ΕΦΚΑ από το σπίτι ή το γραφείο του, από το κινητό ή τον υπολογιστή του. Αυτό σημαίνει ότι δεν χρειάζεται να μετακινηθεί ή να ξοδέψει χρόνο ή χρήματα για να ταξιδέψει από το χωριό στην πόλη ή από το ένα νησί στο άλλο για να βρει το κοντινότερο τοπικό υποκατάστημα. Διευκολύνουμε λοιπόν πρωτίστως τους συμπολίτες μας με αναπηρία, τους κατοίκους ορεινών, νησιωτικών και απομακρυσμένων περιοχών αλλά και όσους δεν είναι εξοικειωμένοι με τις 50 ηλεκτρονικές υπηρεσίες του ΕΦΚΑ. Και θα ήθελα να ευχαριστήσω τον υπουργό Ψηφιακής Διακυβέρνησης Κυριάκο Πιερρακάκη και τα στελέχη του Υπουργείου του για την σημαντική αρωγή τους στην επιτυχή υλοποίηση της νέας αυτής υπηρεσίας.

Η υπηρεσία myEFKAlive θα εμπλουτίζεται συνεχώς με νέες κατηγορίες συναλλαγών και σταδιακά θα επεκταθεί σε όλη την Ελλάδα. Τέλος του μήνα θέτουμε σε λειτουργία το νέο ενιαίο τηλεφωνικό κέντρο του Υπουργείου Εργασίας και των εποπτευόμενων φορέων του. Ενισχύουμε και αυξάνουμε τις ψηφιακές υπηρεσίες του ΕΦΚΑ, που επιτρέπουν κάθε μήνα πάνω από 1 εκατ. ψηφιακές συναλλαγές. Μονιμοποιούμε και διευρύνουμε τα ηλεκτρονικά ραντεβού. Ενισχύουμε τη συνεργασία του ΕΦΚΑ με τα ΚΕΠ -ήδη έχουν γίνει 44.000 συναλλαγές τους τελευταίους δυο μήνες.

Εκσυγχρονίζουμε τον ΕΦΚΑ ρίχνοντας όλα τα όπλα στη μάχη. Διότι οι πολίτες έχουν δικαίωμα να εξυπηρετούνται γρήγορα και αποτελεσματικά και συνεχίζουμε τις προσπάθειες ώστε να το πετύχουμε για όλες και για όλους».

Ο υπουργός Επικρατείας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης Κυριάκος Πιερρακάκης δήλωσε: «Με το Υπουργείο Εργασίας έχουμε πολύ στενή συνεργασία, είμαστε αρωγοί στο έργο αυτής της μεγάλης προσπάθειας ψηφιακού μετασχηματισμού. Το myEFKAlive είναι η τηλεδιάσκεψη στην εξυπηρέτηση του πολίτη, είναι ένα εργαλείο ενδυνάμωσης κι έχουμε δει την εφαρμογή του σε άλλες υπηρεσίες του ελληνικού δημοσίου, στα ΚΕΠ, την ΑΑΔΕ, τον ΟΑΕΔ, στα προξενεία. Ξεκινάμε από εκεί που υπάρχει μεγαλύτερη ανάγκη, από τις Κυκλάδες και τα Δωδεκάνησα και στην πορεία θα επεκταθούμε σε όλη την Ελλάδα. Παράλληλα, απλουστεύουμε διαδικασίες αλλά και διευρύνουμε υπηρεσίες του eΕΦΚΑ.

 

Πατήστε για να διαβάσετε τους Όρους χρήσης - Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων