• 210 52 21 024Τηλ. Κέντρο
  • 210 26 37 691Υποκατάστημα

Υγεία

Read

ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΙΣΤΟΛΑΣ

Δ. Πιστόλας: Η δύσκολη αποστολή των νοσηλευτών στον πόλεμο ενάντια στον κορωνοϊό.
  • 07 Δεκ 2020
  • Υγεία
Μέγεθος Γραμματοσειράς

«Ένα μεγάλο μέρος του προσωπικού μου, εκφράζει την επιθυμία να μεταβεί στη Θεσσαλονίκη, ώστε να παρέχει βοήθεια στους εκεί συναδέλφους», δηλώνει o  διευθυντής της Νοσηλευτικής Υπηρεσίας του «Ευαγγελισμού», Δημήτρης Πιστόλας,

αναφέροντας παράλληλα πόσο δύσκολα είναι τα πράγματα για τους ίδιους τους νοσηλευτές που έρχονται κάθε μέρα αντιμέτωποι με το θάνατο, στη δίνη του κορωνοϊού.«Προσωπικά προσπαθώ να σκέφτομαι, στο βαθμό που αυτό είναι εφικτό, καθαρά και μόνο ως επαγγελματίας υγείας. Βέβαια το κατά πόσο αυτό είναι εφικτό, δεν μπορώ να το απαντήσω με σιγουριά. Όταν βιώνεις τέτοιες καταστάσεις,  έρχονται στιγμές που μπορεί να λυγίσεις, όμως παράλληλα προσπαθείς να το κρύψεις μέσα σου, να το αποσιωπήσεις, ώστε να φαίνεσαι δυνατός και να μπορείς να εμψυχώσεις το προσωπικό σου. Προσπαθείς να λειτουργήσεις ως η κινητήριος δύναμη, για όλους αυτούς τους ανθρώπους που στέκονται καθημερινά στο ύψος των περιστάσεων, βγάζοντας ασπροπρόσωπο τον κλάδο και την ίδια τη υπηρεσία, και παρέχοντας ποιοτική φροντίδα στους ασθενείς μας». Όπως λέει ο διευθυντής της νοσηλευτικής υπηρεσίας του μεγαλύτερου δημόσιου νοσοκομείου της χώρας, είναι πολλές οι δυνατές εικόνες που έχουν χαραχθεί τις τελευταίες εβδομάδες μέσα του.

Ο νοσηλευτής βιώνει την αγωνία και των ασθενών και των συγγενών

«Νοσηλεύτρια μου, που εργάζεται σε τμήμα με ασθενείς θετικούς σεCOVID-19, ενώ έχει την αδελφή της, νέα γυναίκα, να νοσηλεύεται διασωληνωμένη σε μονάδα COVID-19 της επαρχίας, παρόλα αυτά δεν εγκαταλείπει την εργασία της, προκείμενου να προσφέρει στους ασθενείς τις υπηρεσίες της…. Νοσηλευτές συχνά καταρρέουν στην κυριολεξία και  ξεσπούν σε λυγμούς, τη στιγμή της επικοινωνίας τους με συγγενείς ασθενών, που νοσηλεύονται στην ΜΕΘ και τους ανακοινώνουν  δυσάρεστα νέα». Πόσο δύσκολη είναι άραγε αυτή η στιγμή για τον νοσηλευτή;  Όπως λέει ο κ. Πιστόλας αντικειμενικά η ενημέρωση των συγγενών, είναι αρκετά δύσκολη και ενέχει ψυχική φθορά για το προσωπικό. Όσο επαγγελματίας και να είναι κάποιος, αναπόφευκτα επηρεάζεται ψυχικά, όταν καλείται να λειτουργήσει ως ο ενδιάμεσος κρίκος επικοινωνίας, μεταξύ του ασθενή και της οικογένειάς του. «Δημιουργείται μία συναισθηματική φόρτιση με τα μηνύματα και τις πληροφορίες που πρέπει να μεταφερθούν στους οικείους του αρρώστου  και μοιραία ο επαγγελματίας υγείας γίνεται ένα κομμάτι της οικογενείας του ασθενή. Μέσα από αυτή τη διαδικασία ο νοσηλευτής βιώνει την αγωνία και τον πόνο τόσο των ασθενών, όσο και των συγγενών τους, σαν να πρόκειται για άτομο του δικού τους συγγενικού περιβάλλοντος».

Πώς γίνεται η διαχείριση των περιστατικών

Οι ήρωες με τις λευκές στολές όμως πάντα στην πρώτη γραμμή για περισσότερους από 9 μήνες δίνουν με αυταπάρνηση το δικό τους αγώνα. Και το ερώτημα που εύλογα γεννάται είναι πώς ακριβώς γίνεται η διαχείριση των περιστατικών. «Στο νοσοκομείο Ευαγγελισμός, από την αρχή της πανδημίας εκπαιδεύσαμε το σύνολο του προσωπικού στην ορθή χρήση των μέσων ατομικής προστασίας και τη σωστή διαχείριση ασθενών με COVID-19. Οι ασθενείς που νοσούν από COVID-19 και δεν χρήζουν κλίνης εντατικής θεραπείας, αλλά απλή κλίνη νοσηλείας, εισάγονται στις τρεις κλινικές που έχουν διαμορφωθεί για νοσηλεία ασθενών με COVID-19. Αφού λάβουν την κατάλληλη φαρμακευτική αγωγή και φροντίδα, όταν κριθεί ότι μπορούν να συνεχίσουν τη θεραπεία τους κατ’ οίκον, εξέρχονται από το νοσοκομείο με τις κατάλληλες οδηγίες. Σε περίπτωση που χρειασθεί να συνεχίσουν την νοσηλεία τους, οι ασθενείς που βρίσκονται σε σταθερή κατάσταση με ήπια συμπτωματολογία, διακομίζονται σε μικρότερα νοσοκομεία, τα οποία λειτουργούν υποστηρικτικά, όπως το Παμμακάριστος, το Αμαλία Φλέμινγκ κ.α.».

Να μονιμοποιηθεί το προσωπικό που προσλήφθηκε τους τελευταίους μήνες 

Όσον αφορά τις προσλήψεις ο κ. Πιστόλας σημειώνει ότι έχουν πραγματοποιηθεί, τόσες που δεν είχαν γίνει τα τελευταία αρκετά έτηΌμως όσοι και να προσληφθούν, θα συνεχίσουν να χρειάζονται και άλλοι. «Άλλωστε όσον αφορά τους νοσηλευτές, η υποστελέχωση του ΕΣΥ αποτελεί μία ευρέως γνωστή και αδιαμφισβήτητη πραγματικότητα, όπως επίσης και η αύξηση των ηλικιακών ομάδων των εν ενεργεία υπαλλήλων, γεγονός που θα χαρακτήριζε τους εργαζόμενους ως «γερασμένο» προσωπικό. Βέβαια αυτό, άρχισε να ανατρέπεται με τις πρόσφατες προσλήψεις, όμως σίγουρα δεν έχει αποκατασταθεί. Έτσι λοιπόν ελπίζω και εύχομαι, όλο αυτό το προσωπικό που προσλήφθηκε τους τελευταίους μήνες, να μονιμοποιηθεί και να συνδράμει στην παροχή ποιοτικότερης νοσηλευτικής φροντίδας του ΕΣΥ».

 

Τα όπλα του νικητή σε αυτό τον πόλεμο είναι η υπομονή και επιμονή 

Συγκριτικά με τις υπόλοιπες ευρωπαϊκές χώρες, η Ελλάδα αποδεδειγμένα φαίνεται να αντεπεξέρχεται αρκετά καλύτερα στη διαχείριση της πανδημίας. Εύχομαι να συνεχίσουμε κατά τον ίδιο τρόπο μέχρι τέλους, λέει  χαρακτηριστικά ο κ. Πιστόλας και καταλήγει: «Προκείμενου να ανταποκριθούμε με το βέλτιστο δυνατό τρόπο σε αυτό το κύμα, ας τηρήσουμε όλοι μαζί, πολίτες και υγειονομικοί, όλα τα μέτρα που ορίζονται από την Πολιτεία, οπλισμένοι με υπομονή και σύνεση. Και βεβαίως όταν έρθει η κατάλληλη στιγμή, να εμβολιασθούμε με σειρά προτεραιότητας και σύμφωνα πάντα με το πρόγραμμα του Υπουργείου Υγείας. Είναι δεδομένο ότι ο πανικός, οι υπερβολές και η ανυπακοή στα μέτρα της Πολιτείας, αποτελούν κακούς συμμάχους και δεν ευνοούν κανέναν. Η κούραση είναι υπαρκτή και μεγάλη και μας αφορά όλους, όμως τα όπλα του νικητή σε αυτό τον «πόλεμο» είναι η υπομονή και η επιμονή».

ΠΗΓΗ:DailyPharmaNews

Της Τάνια Η. Μαντουβάλου.

10ΠΡΟΣΦΑΤΑ
Πατήστε για να διαβάσετε τους Όρους χρήσης - Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων