• 210 52 21 024Τηλ. Κέντρο
  • 210 26 37 691Υποκατάστημα

ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΑΤΤΙΚΗΣ

Read

Εισαγωγικό κείμενο

Σε ψηφιακή εποχή η Περιφέρειας Αττικής
  • 18 Οκτ 2021
  • ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΑΤΤΙΚΗΣ
Μέγεθος Γραμματοσειράς

Τον πολίτη έχει στο επίκεντρό του το πρόγραμμα της ψηφιακής  μετάβασης της Περιφέρειας Αττικής που μετείχε στην Έκθεση Τεχνολογίας και Καινοτομίας Beyond 4.0 στη ΔΕΘ.

Στο περίπτερο της Περιφέρειας παρουσιάζονταν όλες οι δράσεις της, καθώς και ο σχεδιασμός εφαρμογών για την καλύτερη και γρηγορότερη εξυπηρέτηση των πολιτών με την χρήση των νέων τεχνολογιών.

Ήδη η Περιφέρεια παρέχει ψηφιακά 253 υπηρεσίες, και το επόμενο χρονικό διάστημα ο αριθμός τους θα ανέλθει στις 700, ενώ όπως επισημάνθηκε στόχος είναι μέχρι το 2030 η Περιφέρεια Αττικής να διαθέτει ψηφιακά το 80% των υπηρεσιών της.

Σήμερα σε εξέλιξη βρίσκονται μια σειρά από ψηφιακά έργα και δράσεις, σε διάφορους τομείς και με εμπλεκόμενους πολλούς φορείς του Κράτους, που στόχο έχουν την αναβάθμιση των υπηρεσιών που παρέχονται στους πολίτες.

Αυτά αφορούν στις δημόσιες μεταφορές, τον πολιτισμό, την οδική ασφάλεια, την πρόσβαση σε υπηρεσίες υγείας, πρόνοιας και κοινωνικής πρόνοιας, κλπ.».

Στο πλαίσιο της έκθεσης, υπήρξε συμμετοχή της Περιφέρειας Αττικής στο 2ο Συνέδριο Πληροφορικής των Περιφερειών Ελλάδος.

Στο περίπτερο της Περιφέρειας Αττικής λειτούργησε με μεγάλη ανταπόκριση από τους επισκέπτες, ειδική εφαρμογή για την παρακολούθηση της νόσου Alzheimer με χρήση τεχνολογιών Virtual Reality (VR) και Augmented Reality (AR). Οι επισκέπτες είχαν τη δυνατότητα να δοκιμάσουν τη νέα τεχνολογία σε πραγματικό χρόνο και να διενεργήσουν το τεστ, με χρήση ειδικών γυαλιών που τους παρείχε η Περιφέρεια Αττικής.

Κατά το τριήμερο υλοποίησης της δράσης το Περίπτερο της Περιφέρειας Αττικής επισκέφθηκαν εκπρόσωποι φορέων, Υπουργείων, των ΟΤΑ,  του ΕΔΔΥΠΠΥ και στελεχών των  Περιφερειών. Ένα μεγάλο ποσοστό επισκεπτών ενδιαφέρθηκε να ενημερωθεί για τα βήματα υλοποίησης ψηφιακών εφαρμογών καθώς και τις δυνατότητες ανάπτυξης τους και από τις δικές τους υπηρεσίες. Το Περίπτερο της Περιφέρειας Αττικής επισκέφθηκαν και στελέχη της Περιφέρειας. Μεταξύ άλλων ο Πρόεδρος του Περιφερειακού Συμβουλίου Χ. Θεοδωρόπουλος, ο Αντιπεριφερειάρχης Ανάπτυξης Αττικής Γ. Βλάχος, η Αντιπεριφερειάρχης Καινοτομίας και  Επιχειρηματικότητας Κ. Αδαμοπούλου, η Εντεταλμένη Περιφερειακή Σύμβουλος Τεχνικών Έργων Ε. Κοσμίδη, κ.α.

 

Η Περιφέρεια Αττικής στην ψηφιακή εποχή

Μεταξύ άλλων η Περιφέρεια Αττικής έχει προχωρήσει με τη στενή συνεργασία με το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης και τους συναρμόδιους φορείς στην ανάπτυξη:

Συστήματος προτεραιότητας με ψηφιακό εισιτήριο που αποστέλλεται στο κινητό (patt.gov.gr/abc)

Συστήματος ψηφιακών ραντεβού (patt.gov.gr/appointments)

Πληροφοριακού συστήματος  μεταφοράς 25.000 μαθητών,

Έχει συμβάλει στην ανάπτυξη πάνω από 1000 «έξυπνων στάσεων» σε όλη την Αττική για την άμεση πληροφόρηση των επιβατών για τα δρομολόγια, τις ώρες άφιξης και αναχώρησης των αστικών λεωφορείων

Λειτουργία κέντρου τηλεφωνικής εξυπηρέτησης Πολιτών και επιχειρήσεων 1539

Στη δημιουργία ψηφιακής πλατφόρμας για την αντικατάσταση έκδοσης διπλώματος οδήγησης και έκδοση αντιγράφου άδειας

Στην δημιουργία 100 hot spot ψηφιακού εγγραμματισμού σε 70 διαφορετικές δομές και σε 30 σχολεία

Στην ψηφιοποίηση της διαδικασίας προγραμματισμού εξετάσεων υποψηφίων οδηγών.

Στη δημιουργία του Ψηφιακού Μουσείου Ακρόπολης

Να σημειωθεί ότι μέχρι αυτή τη στιγμή την ιστοσελίδα της Περιφέρειας Αττικής μόνο το έτος 2020 επισκέφθηκαν πάνω από 2 εκατομμύρια πολίτες μεταξύ του 2019 και του 2020 σημειώθηκε αύξηση των ψηφιακά παρεχόμενων υπηρεσιών σε ποσοστό 100 %. Επίσης περίπου 253 υπηρεσίες παρέχονται ψηφιακά, ενώ δίδεται αναλυτική πληροφόρηση για περισσότερες από 500 υπηρεσίες. 

Πατήστε για να διαβάσετε τους Όρους χρήσης - Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων