ΑΤΤΙΚΗ ΟΔΟΣ
- 08 Σεπ 2023
- οικονομία
Τίμημα -ρεκόρ για διαγωνισμό αξιοποίησης περιουσιακού στοιχείου του ελληνικού Δημοσίου προσέλκυσε η διαδικασία για την νέα παραχώρηση της Αττικής οδού. H υψηλότερη προσφορά από τους έξι υποψήφιους ανέρχεται σε 3,27 δισεκατομμύρια και είναι από τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ενώ ακολουθεί η κοινοπραξία της Μυτιληναίος με 3,1 δισ. ευρώ.
Σύμφωνα με την ανακοίνωση, το Διοικητικό Συμβούλιο του ΤΑΙΠΕΔ, εταιρεία μέλος του Υπερταμείου, κατά τη σημερινή του συνεδρίαση προχώρησε στην αποσφράγιση των οικονομικών προσφορών στο πλαίσιο της διαγωνιστικής διαδικασίας για την ανάθεση σύμβασης παραχώρησης υπηρεσιών για τη χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση της Αττικής Οδού για χρονικό διάστημα 25 ετών.
Τα έξι (6) επενδυτικά σχήματα υπέβαλαν τις εξής οικονομικές προσφορές (με αλφαβητική σειρά):
ABERTIS INFRAESTRUCTURAS S.A. – 2.700.000.000 ευρώ.
ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Α.Ε. – 3.270.000.000 ευρώ.
Ένωση προσώπων BRISA – AUTO ESTRADAS de PORTUGAL S.A. – RUBICONE MIDCO, B.V. –INTRAKAT A.E. – 2.050.050.908,21 ευρώ.
Ένωση προσώπων MACQUARIE ASSET MANAGEMENT MOTORWAY HOLDINGS S.ar.l. – FINCOP INFRASTRUCTURE LTD – 2.350.000.000 ευρώ.
Ένωση προσώπων VINCI HIGHWAYS S.A.S. – VINCI CONCESSIONS S.A.S. – ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣΑ.Ε. – MOBILITY PARTNER S.A.S. – 3.106.000.000 ευρώ.
Ένωση προσώπων ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ Α.Ε. – ΑΒΑΞΑ.Ε. – MERIDIAM EASTERN EUROPE INVESTMENTS 4 S.A.S. – 2.548.000.000 ευρώ.
Το ΤΑΙΠΕΔ θα προχωρήσει με τον έλεγχο των οικονομικών προσφορών σύμφωνα με τους όρους του διαγωνισμού και οι ανωτέρω Προεπιλεγέντες Επενδυτές θα ενημερωθούν για την πρόοδο της διαγωνιστικής διαδικασίας.
H δημοσιοποίηση των προσφορών, πρακτική που δεν είναι συνήθης, γίνεται σύμφωνα με κύκλους του Ταμείου προκειμένου να διασφαλιστεί η πλήρης διαφάνεια της διαδικασίας και να εξασφαλιστεί παράλληλα το μέγιστο δυνατό τίμημα για το Δημόσιο. Τα προσφερόμενα τιμήματα θα δημοσιοποιηθούν με αλφαβητική σειρά και όχι με βάση το ύψος τους, καθώς τις επόμενες ημέρες θα ακολουθήσει ο ενδελεχής προβλεπόμενος από την προκήρυξη του διαγωνισμού έλεγχος των χρηματοδοτικών λεπτομερειών της κάθε πρότασης. Κατόπιν το ΤΑΙΠΕΔ θα καλέσει όσους υποψηφίους έχουν τυχόν υποβάλει προσφορά που υπολείπεται έως και 5% από την υψηλότερη, να υποβάλουν, μαζί με τον πλειοδότη, βελτιωμένες προσφορές.
Η νέα σύμβαση παραχώρησης θα έχει διάρκεια 25 ετών και οι πηγές της αγοράς ανέμεναν το τίμημα να ξεπεράσει τα 2 δισ. ευρώ. Σύμφωνα με πηγές της διοίκησης του ΤΑΙΠΕΔ, ιδιαίτερη σημασία δίνεται και στην ομαλή μετάβαση προς τη νέα εταιρεία που θα αναλάβει την παραχώρηση, προκειμένου να διασφαλιστεί η συνεχής εύρυθμη λειτουργία του οδικού άξονα.