ESPA 2014-2020
phone_forwarded
  • 210 52 21 024Τηλ. Κέντρο
  • 210 26 37 691Υποκατάστημα

οικονομία

Read

Κ. ΣΚΡΕΚΑΣ ΓΙΑ ΑΚΡΙΒΕΙΑ

Πότε θα αρθούν τα ρυθμιστικά μέτρα στην αγορά
  • 10 Νοε 2023
  • οικονομία

Με την παραδοχή ότι ο πληθωρισμός επιμένει και την επισήμανση ότι η κυβέρνηση είναι "φιλελεύθερη", ο υπουργός Ανάπτυξης Κώστας Σκρέκας, άφησε ανοικτό το ενδεχόμενο σταδιακής απόσυρσης των ρυθμιστικών παρεμβάσεων στην αγορά για την αντιμετώπιση της ακρίβειας.

Αν και δεν προσδιόρισε χρονικά πότε θα αρθούν αυτά τα μέτρα, όπως το πλαφόν στο περιθώριο κέρδους, ο υπουργός μιλώντας στην εκδήλωση του CEO Initiative 2023 του Fortune Greece, είπε: «αναγκαζόμαστε να βάλουμε ρυθμιστικά μέτρα. Δεν είναι μέτρα που μπορούν να πάνε μακριά και σταδιακά θα αρχίσουν να αποσύρονται».

Αναφερόμενος στα πρόστιμα που έχουν επιβληθεί και το πώς υπολογίζονται σημείωσε ότι με βάση τη νομοθεσία, το 2023 δεν πρέπει το μεικτό περιθώριο κέρδους να ξεπερνάει το μεικτό περιθώριο κέρδους το 2021. «Αυτός είναι ο νόμος, τον εφαρμόζεις, τον τηρείς δεν τον αμφισβητείς» είπε. Σημειώνοντας «εμείς δεν θέλουμε να κάνουμε κακό στις εταιρείες, ούτε να διασύρονται τα προϊόντα. Εμείς είμαστε μια φιλελεύθερη κυβέρνηση. Θέλουμε οι επιχειρήσεις να έχουν κέρδη και να αναπτύσσονται αλλά και να τηρούν τους νόμους».

Ο υπουργός Ανάπτυξης, σημείωσε ότι στόχος του είναι μέσω των πρωτοβουλιών και ειδικότερα μέσω της μόνιμης μείωσης τιμής είναι να επιτευχθεί «κάθε μέρα χαμηλή τιμή». Σύμφωνα με τον ίδιο στην πρωτοβουλία συμμετέχουν ήδη 53 εταιρείες με 660 κωδικούς ενώ ο αναθεωρημένος στόχος του υπουργείου είναι να συμμετέχουν στην πρωτοβουλία πάνω από 1.000 κωδικούς.

«Μόνο η Ελλάδα και πρώτη το έχει καταφέρει αυτό. Στην Ιταλία η Μελόνι έχει κάνει συμφωνία με τους προμηθευτές για 500 κωδικούς και για διάστημα τριών μηνών, ενώ στη Γαλλία η συμφωνία είναι για σταθεροποίηση τιμών σε 4.000 κωδικούς» είπε.

Αναφερόμενος στον πληθωρισμό είπε ότι στο μεγαλύτερο ποσοστό οφείλεται σε αντικειμενικές συνθήκες. Δηλαδή σε αύξηση του κόστους παραγωγής. «Πέρα όμως και πάνω από αυτά έχουμε και με τον πληθωρισμό απληστίας. Όταν μια εταιρεία για διάφορους λόγους βρίσκει μια ευκαιρία να αυξήσει το περιθώριο κέρδους περισσότερο από πριν την κρίση».

 

Πατήστε για να διαβάσετε τους Όρους χρήσης - Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων