ESPA 2014-2020
phone_forwarded
  • 210 52 21 024Τηλ. Κέντρο
  • 210 26 37 691Υποκατάστημα

οικονομία

Read

ΤΑ ΝΕΑ ΜΕΤΡΑ ΤΟΥ ΥΠ. ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ

Πώς θα πέσουν οι τιμές στα ράφια των σούπερ μάρκετ
  • 11 Ιαν 2024
  • οικονομία

Στην εξειδίκευση των μέτρων για την αντιμετώπιση της ακρίβειας προχώρησε  ο υπουργός Ανάπτυξης Κώστας Σκρέκας χθες. Το νέο πλαίσιο παρουσίασε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης.

Καταδικάζουμε αθέμιτες εμπορικές πρακτικές, σημείωσε ο κ. Σκρέκας κατά την εισήγησή του. Έκανε λόγο για τέσσερα νέα μέτρα κατά της ακρίβειας. Συγκεκριμένα, είπε ότι περιορίζονται οι συνολικές εκπτώσεις των προμηθευτών κατά 30% και μεταφέροντας αντίστοιχα το όφελος στον καταναλωτή. Είπε ότι αποτρέπουμε τις αδικαιολόγητες ανατιμήσεις και δεν επιτρέπουμε σε προμηθευτείς που έχουν αυξήσει τιμές για ένα τρίμηνο τις προωθητικές ενέργειες. Έκανε λόγο για καθαρές τιμές από το ράφι στο χωράφι ενώ, είπε ότι θα μπει πλαφόν στο περιθώριο μεικτού κέρδους στο βρεφικό γάλα.

  1. Μειώνουμε παροχές προς τα σουπερμάρκετ και εξασφαλίζουμε χαμηλότερες τιμές για τον καταναλωτή.

Συγκεκριμένα, περιορίζουμε τις συνολικές εκπτώσεις των προμηθευτών στα σούπερ μάρκετ κατά 30% και μεταφέρουμε το όφελος στον καταναλωτή με αντίστοιχη μείωση της τιμής στο ράφι. Το μέτρο αυτό θα εφαρμοστεί στις κατηγορίες που σύμφωνα με την Επιτροπή Ανταγωνισμού παρατηρήθηκαν αποκλίσεις. Τα προϊόντα αυτά είναι απορρυπαντικά, καθαριστικά σπιτιού, οδοντόκρεμες, αφρόλουτρα, σαμπουάν και βρεφικές πάνες.

  1. Αποτρέπουμε αδικαιολόγητες ανατιμήσεις. Δεν επιτρέπουμε στους προμηθευτές που αυξάνουν τις τιμές των προϊόντων να υλοποιούν προωθητικές ενέργειες για τα προϊόντα που έχουν ανατίμηση για τρεις μήνες. Αυτό το μέτρο αφορά όλα τα προϊόντα που πωλούνται στα σούπερ μάρκετ. Προφανώς, για τους προμηθευτές που διατηρούν σταθερές ή μειώνουν τις τιμές των προϊόντων τους, επιτρέπονται κανονικά οι προωθητικές ενέργειες προς όφελος των καταναλωτών.
  2. Καθαρές τιμές από το χωράφι στο ράφι. Για να διασφαλίσουμε την απόλυτη διαφάνεια στην εφοδιαστική αλυσίδα από το χωράφι στο ράφι, υποχρεώνουμε τους προμηθευτές να πωλούν τα προϊόντα στο λιανεμπόριο σε καθαρές τιμές picking. Επιτρέπεται μόνο πιστωτικό τιμολόγιο ύψους έως 3% για επιστροφές προϊόντων ή μπύρας. Το μέτρο αφορά νωπά φρούτα, λαχανικά και κρέατα.
  3. Πλαφόν στο μεικτό περιθώριο κέρδους για το βρεφικό γάλα. Για τις τιμές πώλησης του βρεφικού γάλακτος ορίζεται πλαφόν στο περιθώριο μικτού κέρδους των εταιρειών που εισάγουν, παράγουν και διακινούν το βρεφικό γάλα στην Ελλάδα. Το πλαφόν ορίζεται ως το άθροισμα του λειτουργικού κόστους της εταιρείας για τη συγκεκριμένη κατηγορία προϊόντων και εμπορικού κέρδους 7%.

Η μάχη για την αντιμετώπιση της ακρίβειας είναι μια μάχη διαρκής και στη μάχη αυτή αξιοποιούνται διαρκώς νέα εργαλεία πολιτικής μέχρι να καταλάβουν όλοι και ειδικά οι πολυεθνικές εταιρείες ότι η Ελλάδα δεν είναι «μπανανία» και ότι ο πληθωρισμός της απληστίας δεν μπορεί να είναι ανεκτός, τόνισε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, σε σύσκεψη σήμερα το πρωί στο Μέγαρο Μαξίμου για τα μέτρα αντιμετώπισης της ακρίβειας

Τόνισε ότι η ενδυνάμωση της ΔΙΜΕΑ και δύσκολοι έλεγχοι, κυρίως, οι οποίοι έγιναν τους τελευταίους μήνες στην αγορά και αφορούν τους παράγοντες κόστους και κερδοφορίας των βασικών προϊόντων που αποτελούν και το καλάθι του νοικοκυριού «μας έχουν βοηθήσει να κατανοήσουμε πολύ καλύτερα τους μηχανισμούς λειτουργίας της αγοράς.

Τα νέα μέτρα έχουν ακριβώς ως στόχο να αντιμετωπίσουν χρόνιες στρεβλώσεις οι οποίες έχουν συσσωρευτεί επί πολλά χρόνια στην ελληνική αγορά και οι οποίες δυστυχώς έχουν γίνει εντονότερες ως αποτέλεσμα της εισαγόμενης πληθωριστικής κρίσης. Και έχουν οδηγήσει στο απαράδεκτο φαινόμενο αντίστοιχα προϊόντα πολυεθνικών εταιρειών να πωλούνται πολύ ακριβότερα στην Ελλάδα από ό,τι σε άλλες χώρες της Ευρώπης. Αυτό προφανώς είναι κάτι το οποίο δεν μπορεί να συνεχίσει να γίνεται ανεκτό».

Στο σημείο αυτό ο πρωθυπουργός επεσήμανε: «Οι παρεμβάσεις μας στοχεύουν πρωτίστως σε καθαρές τιμές τιμοκαταλόγου περιορίζοντας τις συνολικές εκπτώσεις των προμηθευτών κατά 30% και μεταφέροντας αντίστοιχα το όφελος στον καταναλωτή. Αφορούν προϊόντα ευρείας χρήσης όπως καθαριστικά σπιτιού, οδοντόκρεμες, αφρόλουτρα, σαμπουάν, βρεφικές πάνες, οπωροκηπευτικά…

 

 

Πατήστε για να διαβάσετε τους Όρους χρήσης - Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων