ESPA 2014-2020
phone_forwarded
  • 210 52 21 024Τηλ. Κέντρο
  • 210 26 37 691Υποκατάστημα

οικονομία

Φόβοι για το παγκόσμιο εμπόριο μετά την κατάρρευση της γέφυρας της Βαλτιμόρης
  • 28 Μαρ 2024
  • οικονομία

Οι καταστροφικές συνέπειες της Βαλτιμόρης θα διαρκέσουν εβδομάδες.

Σύμφωνα με  το Bloomberg, μέχρι και 2,5 εκατομμύρια τόνοι άνθρακα, εκατοντάδες αυτοκίνητα των εταιρειών Ford Motor και General Motors, καθώς και ξυλεία και γύψος απειλούνται μετά την πρόσκρουση του πλοίου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων Dali στη γέφυρα Francis Scott Key της Βαλτιμόρης και την κατάρρευσή της τα ξημερώματα της Τρίτης.

Έξι άνθρωποι θεωρούνται νεκροί μετά από έρευνα στον ποταμό Patapsco, ενώ οι έρευνες αναστέλλονται, όπως ανακοίνωσαν οι Αρχές το βράδυ της Τρίτης.

Αξιωματούχοι αναφέρουν ότι η θαλάσσια κυκλοφορία μέσω του λιμανιού της Βαλτιμόρης –μέσω του οποίου μεταφέρθηκαν πέρυσι περισσότεροι από 47 εκατ. τόνοι ξένου φορτίου– θα ανασταλεί «μέχρι νεωτέρας».

Μιλώντας στο BBC, ο Μάρκο Φροτζόνε, γενικός διευθυντής του Ινστιτούτου Εξαγωγών και Διεθνούς Εμπορίου, το οποίο εκπροσωπεί βρετανικές επιχειρήσεις, ανέφερε ότι η αναστολή αυτή θα έχει «σημαντικό αντίκτυπο στις παγκόσμιες εφοδιαστικές αλυσίδες».

«Κατά το περασμένο έτος, πραγματοποιήθηκαν μεταφορές περισσότερων από 750.000 αυτοκινήτων και οχημάτων μέσω της Βαλτιμόρης», δήλωσε ο ίδιος σε ραδιοφωνική εκπομπή.

«Πρόκειται για σημαντικές μάρκες από τις ΗΠΑ, το Ηνωμένο Βασίλειο και την Ε.Ε., από την General Motors και τη Ford, έως την Jaguar Land Rover, τη Nissan, τη Fiat και την Audi», πρόσθεσε ο ειδικός.

«Επιπλέον, η Βαλτιμόρη αποτελεί ένα σημαντικό εξαγωγέα υγροποιημένου φυσικού αερίου [LNG], και αυτό σημαίνει επιπλοκές για το Ηνωμένο Βασίλειο και την Ε.Ε.», τόνισε.

«Περίπου 500.000 τόνοι LNG αναχωρούν κάθε μήνα από τη Βαλτιμόρη, έτσι ο αντίκτυπος όσων συνέβησαν είναι σημαντικός και θα γίνει αισθητός προτού μπορέσουμε να θέσουμε ξανά σε λειτουργία το λιμάνι της Βαλτιμόρης».

Πέρα από τις θαλάσσιες μεταφορές, το λιμάνι της Βαλτιμόρης συνδέεται άμεσα με περίπου 150.000 θέσεις εργασίας και σχετίζεται με άλλες 140.000.

Μετά την κατάρρευση της γέφυρας, ο δανέζικος ναυτιλιακός γίγαντας Maersk, τα φορτία του οποίου μεταφέρονταν από το «μοιραίο» πλοίο «Dali», δήλωσε ότι θα αποφεύγει μέχρι νεωτέρας τη Βαλτιμόρη.

Επιπλέον, υπήρξαν προειδοποιήσεις και από σιδηροδρομικές εταιρείες αλλά και από εταιρείες άνθρακα προς τους πελάτες τους για προβλήματα στις εξαγωγές.

Πατήστε για να διαβάσετε τους Όρους χρήσης - Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων