ΔΙΩΚΟΝΤΑΙ ΠΟΙΝΙΚΑ Ο ΕΠΙΘΕΩΡΗΤΗΣ ΚΑΙ ΔΥΟ ΑΚΟΜΗ ΣΤΑΘΜΑΡΧΕΣ
- 10 Μαρ 2023
- επικαιρότητα
Συμπληρωματική ποινική δίωξη ασκήθηκε για την τραγωδία στα Τέμπη σε τρία ακόμη άτομα.
Σύμφωνα με πληροφορίες, στο κάδρο των υπευθύνων μπαίνουν ο επιθεωρητής του ΟΣΕ που ήταν υπεύθυνος για τις βάρδιες των σταθμαρχών, αλλά και οι δύο σταθμάρχες που είχαν απογευματινή βάρδια εκείνη την ημέρα, πριν από τον Βασίλη Σαμαρά, και οι οποίοι έπρεπε να είναι στο πόστο τους έως τις 11 το βράδυ της 28ης Φεβρουαρίου.
Η συμπληρωματική δίωξη αφορά τη διατάραξη συγκοινωνιών σε βαθμό κακουργήματος, ανθρωποκτονία από αμέλεια και πρόκληση σωματικών βλαβών από αμέλεια σε βαθμό πλημμελήματος.
Ποινική δίωξη και στον επιθεωρητή, που έχει ήδη τεθεί σε αργία
Ο επιθεωρητής, στον οποίο ασκήθηκε χθες ποινική δίωξη για τα Τέμπη, είναι ο άνθρωπος που ήταν υπεύθυνος για την κατάρτιση του προγράμματος βαρδιών. Έχει ήδη τεθεί σε αργία μετά το δυστύχημα, όπως και ο ήδη προφυλακισμένος σταθμάρχης Λάρισας Βασίλης Σαμαράς. Είναι, επίσης, ο άνθρωπος ο οποίος μετά το δυστύχημα πήγε στο Νοσοκομείο Βόλου και έλαβε έναν μήνα αναρρωτική άδεια. Την άδεια τη ζήτησε από τον διευθυντή της Νευροχειρουργικής, ο οποίος δεν τον υπέβαλε σε εξετάσεις αλλά τον παρέπεμψε σε επιμελητή γιατρό, ο οποίος και του υπέγραψε την άδεια. Και οι δύο γιατροί έχουν τεθεί σε αναστολή, ενώ έχουν παραπεμφθεί και στο πειθαρχικό.
Ποινική δίωξη και στους δύο απογευματινούς σταθμάρχες που έφυγαν νωρίτερα
Ωστόσο, ποινική δίωξη ασκήθηκε και στους δύο απογευματινούς σταθμάρχες στον σταθμό της Λάρισας, οι οποίοι, μολονότι σχολούσαν στις 11, έφυγαν νωρίτερα.
Είναι χαρακτηριστικό ότι στην κατάθεσή του ο ήδη προφυλακισμένος σταθμάρχης είχε πει πως από τις 22:25 ήταν μόνος του. Για τις ώρες που αναχώρησαν οι απογευματινοί σταθμάρχες είχε μιλήσει στην κατάθεσή του και ο επιθεωρητής, λέγοντας ότι ο επικεφαλής απογευματινός σταθμάρχης είχε αποχωρήσει, όπως του είχε πει ο Σαμαράς, όταν τον ρώτησε, στις 21:45 με 21:50.
Στην κατάθεσή του ο επιθεωρητής είχε υποστηρίξει ότι, κατά τη γνώμη του, αν 2ος σταθμάρχης δεν είχε φύγει νωρίτερα και εξασφάλιζε έστω την αμαξοστοιχία 2597 (ο προαστιακός που έφτανε από Θεσσαλονίκη στη Λάρισα και ζητήθηκε από τον μηχανοδηγό να κάνει όπισθεν), «ίσως να είχε αποφευχθεί το ατύχημα».
Ο ένας εκ των δύο απογευματινών σταθμαρχών που τώρα διώκονται, ο οποίος αρνείται ότι έφυγε νωρίτερα, έχει υποστηρίξει ακόμη, μεταξύ άλλων, ότι ανησυχούσε που τον άλλαζε ένας άπειρος, αλλά δεν ήταν αρμοδιότητά του.
«Να κληθούν να καταθέσουν και από το υπουργείο Μεταφορών»
Ο δικηγόρος Απόστολος Λύτρας, που εκπροσωπεί τρεις οικογένειες που έχουν χάσει παιδιά και τρεις τραυματίες, επεσήμανε σε συνέντευξή του ότι «θα πρέπει να κληθούν και άνθρωποι από το υπουργείο Μεταφορών να καταθέσουν».
«Εκπροσωπώ τρεις οικογένειες που έχουν χάσει παιδιά και τρεις τραυματίες, ο ένας εκ των οποίων πολύ βαριά» δήλωσε στην ΕΡΤ ο κ. Λύτρας, διευκρινίζοντας ότι αναμένει να λάβει αντίγραφα της δικογραφίας για το δυστύχημα.
Μιλώντας για την πορεία των ερευνών ο γνωστός ποινικολόγος δήλωσε ότι περιμένει τα αντανακλαστικά της ανάκρισης να δει προς τα πού πάει η έρευνα των Αρχών. «Γνώμη μου είναι ότι υπάρχουν ευθύνες και σε άλλους ανθρώπους. Τις επόμενες ημέρες, εάν η έρευνα συνεχιστεί όπως πρέπει, θα έχουμε και άλλους κατηγορούμενους», εκτίμησε ο δικηγόρος.
Ερωτηθείς για το πού πιστεύει ότι πρέπει να στραφούν οι έρευνες της 3ης ανακρίτριας Λάρισας που χειρίζεται, μέχρι στιγμής την υπόθεση της μετωπικής σύγκρουσης των δύο τρένων, ο κ. Λύτρας απάντησε ότι αφορά τόσο τις εταιρείες (Ηellenic Train, ΟΣΕ) επισημαίνοντας ότι «υπάρχει μία ερώτηση η οποία δεν έχει απαντηθεί από αρμόδια χείλη. Και αυτή η ερώτηση είναι αν το υπουργείο Μεταφορών και ο υπουργός Μεταφορών γνώριζε ότι δεν τηρούνται τα μέτρα ασφαλείας και επέτρεπε στα τρένα να ταξιδεύουν με αθώες ψυχές μέσα».
Όπως είπε χαρακτηριστικά, «σε αυτό το στάδιο (σ.σ. της ανάκρισης) θα πρέπει να κληθούν και άνθρωποι από το υπουργείο για να μας πληροφορήσουν εάν γνώριζαν και αν είχαν τα στοιχεία ότι δεν λειτουργούν τα μέτρα ασφαλείας και επέτρεπαν τα τρένα να ταξιδεύουν. […] Περιμένω, λοιπόν, να δω αυτά τα αντανακλαστικά».
Τα τρένα κινούνταν στα «τυφλά»
Αναφερόμενος στις δικλείδες ασφαλείας που θα έπρεπε να υπάρχουν στο σιδηροδρομικό δίκτυο για να προλάβουν ένα ανθρώπινο λάθος, όπως το τραγικό λάθος που παραδέχτηκε ο σταθμάρχης Λάρισας, ο νομικός που εκπροσωπεί έξι οικογένειες τραυματιών και θυμάτων της τραγωδίας εστίασε στο σύστημα τηλεδιοίκησης που δεν λειτουργούσε και συνετέλεσε στο να συμβεί αυτή η τραγωδία.
Το γεγονός ότι τα τρένα κινούνται σε αρκετά σημεία του δικτύου «τυφλά» ήταν κάτι που όπως είπε «δεν γνώριζε κανείς» από τους πολίτες. Ο κ. Λύτρας δεν παρέλειψε να αναφερθεί και στις δηλώσεις πολιτικών, όπως χαρακτηριστικά αυτή του Άδωνι Γεωργιάδη για την προβληματική λειτουργία των τρένων στην Ελλάδα, υποστηρίζοντας ότι η πολιτική διαχείριση της τραγωδίας δεν είναι το ζητούμενο αλλά ο άδικος χαμός τόσων παιδιών.
Δεν παρέλειψε, τέλος, να αναφερθεί επικριτικά και στον ρόλο ορισμένων αναλυτών και των δημοσιογράφων λέγοντας χαρακτηριστικά: «Τους βλέπω να κάνουν μία προσπάθεια αν θέλετε, όχι στο να συγκαλύψουν το θέμα, αλλά και να μην αποδοθούν οι ευθύνες εκεί που πρέπει. Δεν ενδιαφέρει τον πολίτη ποιος κυβερνάει». Ο κ. Λύτρας, μιλώντας στην ΕΡΤ, εξέφρασε την αγωνία του να μην αποσιωπηθούν οι ευθύνες όλων όσοι ευθύνονται για την σύγκρουση στα Τέμπη που οδήγησε στο θάνατο 57 άτομα, επιβάτες και εργαζόμενους.