ESPA 2014-2020
phone_forwarded
  • 210 52 21 024Τηλ. Κέντρο
  • 210 26 37 691Υποκατάστημα

επικαιρότητα

Read

ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΗ ΤΡΑΓΩΔΙΑ

«Το μανιτάρι φωτιάς μετά τη σύγκρουση στα Τέμπη οφείλεται σε ηλεκτρικό τόξο»
  • 13 Μαρ 2023
  • επικαιρότητα

Ραγδαίες είναι οι εξελίξεις μετά το πολύνεκρο δυστύχημα στα Τέμπη με τους 57 νεκρούς, καθώς καθημερινά έρχονται στο φως νέα στοιχεία σχετικά με τις ευθύνες για τη μοιραία βραδιά.

Ένα από τα ζητήματα που απασχόλησε τις προηγούμενες ημέρες, ήταν το «μανιτάρι φωτιάς» που ξέσπασε μετά τη σφοδρή σύγκρουση.

Προσπάθησε ο μηχανοδηγός του μοιραίου τρένου να επικοινωνήσει το μοιραίο βράδυ;

Ο δημοσιογράφος της εφημερίδας «ΤΑ ΝΕΑ», Κώστας Ντελέζος, μίλησε για το θέμα στην ΕΡΤ.

«Το “μανιτάρι”, αυτό δεν είναι τίποτα άλλο από το από το περιβόητο ηλεκτρικό τόξο» δήλωσε ο δημοσιογράφος εξηγώντας ότι σύμφωνα με μηχανολόγους – μηχανικούς του ΟΣΕ, το δίκτυο το οποίο τροφοδοτεί τα ηλεκτρικά τρένα με ρεύμα, έχει γραμμές επάνω, οι οποίες είναι 25.000 βολτ.

«Όταν τα δύο τρένα οδηγήθηκαν σε σύγκρουση, το δίκτυο αυτό βραχυκύκλωσε. Εκεί υπήρξαν πολύ υψηλά φορτία και αυτό σχημάτισε ένα τόξο φλόγας» συμπλήρωσε ο κ. Ντελέζος.

 Μιλώντας για το φορτίο της εμπορικής αμαξοστοιχίας στο πρώτο και το δεύτερο βαγόνι υποστήριξε ότι ήταν σίδερα, σιτηρά και φρούτα. «Κάποιοι είδαν μέσα τα κοντέινερ μιας εταιρείας με έδρα το Ισραήλ και εκεί άρχισαν να πλέκονται τα σενάρια συνωμοσίας ότι ενδεχομένως είχε κάτι άλλο και είχαμε την έκρηξη», σχολίασε ο δημοσιογράφος.

Που οφείλεται η γρήγορη εξάπλωση της φωτιάς

Σύμφωνα με όσα έχουν γίνει γνωστά, κάτω από τα πρώτα βαγόνια υπάρχουν οι κινητήρες. «Το εμπορικό τρένο έχει δύο και το επιβατικό έχει έναν κινητήρα. Μέσα στους κινητήρες αυτούς υπάρχουν μετασχηματιστές, οι οποίοι έχουν από δυόμισι τόνους λάδι ο καθένας. Αυτό το λάδι ψύχει το μετασχηματιστή την ώρα που δουλεύει με μεγάλα φορτία για να μην καίγεται. Με την έκρηξη έσπασαν οι μετασχηματιστές και το λάδι πήρε φωτιά, αλλά αυτό είναι το επόμενο στάδιο μετά το ηλεκτρικό τόξο» εξήγησε ο κ. Ντελέζος.

Περιγράφοντας την ακολουθία των δραματικών γεγονότων μετά την σύγκρουση των δύο τρένων διευκρίνισε ότι «η φωτιά εκδηλώθηκε αμέσως από το λάδι που είχαν οι κινητήρες. Στη συνέχεια πήραν φωτιά τα πλαστικά σημεία του βαγονιού (κουρτίνες, καθίσματα) και εκεί οφείλεται η πυρκαγιά στα πρώτα βαγόνια. Άρα, λοιπόν μιλάμε για ηλεκτρικό τόξο και όχι για οτιδήποτε άλλο».

 

Πατήστε για να διαβάσετε τους Όρους χρήσης - Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων