Η ΕΛ.ΑΣ ΘΑ ΠΡΟΒΕΙ ΣΕ ΔΙΠΛΑΣΙΑΣΜΟ ΤΩΝ ΔΙΑΘΕΣΙΜΩΝ ΡΑΝΤΕΒΟΥ
- 02 Οκτ 2023
- επικαιρότητα
Την περασμένη Δευτέρα, άνοιξε η πλατφόρμα για τον προγραμματισμό των ραντεβού των πολιτών για την έκδοση ή αντικατάσταση νέου τύπου δελτίου ταυτότητας και έκτοτε πολλοί είναι εκείνοι που έχουν κλείσει το ραντεβού τους για να βγάλουν τη νέα ταυτότητα.
Σύμφωνα με πληροφορίες από την Αστυνομία, η διαδικασία έκδοσης νέων ταυτοτήτων κατά την πρώτη εβδομάδα εφαρμογής εξελίσσεται ομαλά και στα 367 σημεία ανά την επικράτεια. Σε αυτά τα σημεία λειτουργούν 429 θέσεις εξυπηρέτησης πολιτών που μπορούν να φέρουν εις πέρας περίπου 50.000 αιτήσεις ανά μήνα.
Αναφορικά με τα υπάρχοντα στοιχεία, μέχρι σήμερα είχαν... ανοίξει 98.241 ραντεβού διαθέσιμα έως τις 30 Νοεμβρίου. Μέχρι στιγμής έχουν κλείσει περίπου 60.000 (61%) ραντεβού, ενώ απομένουν προς χρήση για τους πολίτες περίπου 38.000 διαθέσιμα ραντεβού.
Έχει ήδη παρατηρηθεί από τις Αρχές ότι σε αστικές περιοχές όπως η Αττική και η Θεσσαλονίκη, καθώς και στα αστυνομικά τμήματα που βρίσκονται σε πρωτεύουσες Νομών τα διαθέσιμα ραντεβού έχουν σχεδόν εξαντληθεί. Έτσι, η ΕΛ.ΑΣ. σε συνεργασία με την ΓΓΠΣ θα εκκινήσει τη διάθεση ραντεβού και για τον μήνα Δεκέμβριο του τρέχοντος έτους, δηλαδή θα ανοίξουν ακόμα 49.335 ραντεβού.
Υπενθυμίζεται ότι η ΕΛ.ΑΣ., παράλληλα, εξυπηρετεί αντίστοιχο αριθμό εκτάκτων ραντεβού για ειδικούς λόγους (απώλεια ή κλοπή) καθώς και ευάλωτους πολίτες ή πολίτες με αδυναμία μετακίνησης μέσω των 60 κινητών κλιμακίων.
Τις αμέσως επόμενες μέρες, η ΕΛ.ΑΣ θα προβεί σε διπλασιασμό των διαθέσιμων ραντεβού για τους μήνες Οκτώβριο και Νοέμβριο, λόγω της αυξημένης ζήτησης των πολιτών. Σύμφωνα με την Αστυνομία, η διαδικασία βρίσκεται σε συνεχή παρακολούθηση με στόχο να μπορεί να εξυπηρετείται όσο το δυνατόν μεγαλύτερος αριθμός πολιτών.
Η διαθεσιμότητα ραντεβού αλλά και θέσεων εξυπηρέτησης ανά την Επικράτεια θα μεταβάλλεται ανάλογα.
Μπείτε στην πλατφόρμα id.gov.gr. Με τον τρόπο αυτό οι πολίτες έχουν τη δυνατότητα να προγραμματίζουν ψηφιακά τα ραντεβού τους, για την έκδοση νέου τύπου ταυτοτήτων ή την αντικατάστασή τους λόγω μεταβολής των στοιχείων, λήξης ισχύος, φθοράς ή παλαιότητας σύμφωνα με τα όσα ορίζονται στην κοινή υπουργική απόφαση (ΦΕΚ: Β'5619) των υπουργών Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρη Παπαστεργίου και Προστασίας του Πολίτη Γιάννη Οικονόμου.
Η πλατφόρμα υλοποιήθηκε από τη γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης και η είσοδος των πολιτών γίνεται με τη χρήση των κωδικών Taxisnet.
Βήμα-βήμα η διαδικασία
Ο ενδιαφερόμενος επιλέγει στην αίτησή του, Αρχή Έκδοσης με βάση τη διεύθυνση μόνιμης ή προσωρινής του διαμονής στην Ελλάδα, συγκεκριμένη ημέρα και ώρα από τη λίστα διαθεσιμότητας, ώστε να εξυπηρετηθεί με φυσική παρουσία, και καταχωρεί τα εξής στοιχεία του προσώπου στο οποίο αφορά το ραντεβού: ονοματεπώνυμο, διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (email) και προαιρετικά αριθμό τηλεφώνου. Υπάρχει η δυνατότητα να κλείσει το ραντεβού τρίτος, ωστόσο θα πρέπει να υπάρχει αυτοπρόσωπη παρουσία του πολίτη για να εξυπηρετηθεί.
* Με την ολοκλήρωση της υποβολής του αιτήματος αποστέλλεται μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου για την επαλήθευση του email που δήλωσε ο ενδιαφερόμενος. Ακολούθως, λαμβάνει στο επιβεβαιωμένο email τις βασικές πληροφορίες για τη διεκπεραίωση της διαδικασίας, καθώς και τα στοιχεία επικοινωνίας της Αρχής Έκδοσης που έχει επιλέξει.
* Το αίτημα προγραμματισμού του ραντεβού μπορεί να επαναπρογραμματιστεί ή να ακυρωθεί ή να υποβληθεί εκ νέου, το αργότερο οκτώ (8) ώρες πριν. Είκοσι-τέσσερις (24) ώρες πριν και δύο (2) ώρες πριν την έναρξη του προγραμματισμένου ραντεβού ο ενδιαφερόμενος λαμβάνει από την πλατφόρμα μήνυμα υπενθύμισης στο email που έχει δηλώσει.
Διευκρινίζεται ότι διατηρείται χρονική απόσταση, μεταξύ των ραντεβού των ενδιαφερομένων για την ίδια Αρχή Έκδοσης δελτίων ταυτότητας, ικανή για να ολοκληρωθεί ένα ραντεβού πριν ξεκινήσει ένα επόμενο. Οι ώρες και οι ημέρες των διαθέσιμων ραντεβού μπορούν να μεταβληθούν, λαμβάνοντας υπόψη περιορισμούς στο ωράριο και τη διαθεσιμότητα της Αρχής Έκδοσης, ανά χρονικά διαστήματα και ανά θέση εργασίας.
Αξίζει να σημειωθεί ότι ειδικά για την περίπτωση απώλειας ή κλοπής του αστυνομικού δελτίου ταυτότητας ο πολίτης θα πρέπει να επικοινωνήσει με την αρμόδια Αρχή Έκδοσης, βάσει της διεύθυνσης μόνιμης ή προσωρινής διαμονής του στην Ελλάδα και να ζητήσει τον προγραμματισμό ραντεβού για την έκδοση νέου δελτίου.