- 20 Ιουν 2024
- επικαιρότητα
Οι θάνατοι από τροχαία συμβάντα στην ΕΕ μειώθηκαν μόλις κατά 1% πέρυσι, θέτοντας σε κίνδυνο τους στόχους για μείωση των θανατηφόρων τροχαίων κατά 50% μέχρι το 2030.
Η Φινλανδία κατάφερε να μειώσει τους θανάτους από τροχαία συμβάντα κατά 29% στη διάρκεια της δεκαετίας έως το 2023, ενώ η μέση μείωση στην ΕΕ ήταν μόλις 16%. Η διάκριση, γνωστή ως «Δείκτης Οδικής Ασφάλειας», αναγνωρίζει την πρόοδο της Φινλανδίας στην οδική ασφάλεια και αποτελεί απόδειξη των μακροπρόθεσμων στόχων και της συνολικής στρατηγικής της χώρας.
Η τρέχουσα στρατηγική της Φινλανδίας σχετικά με την ασφαλή κυκλοφορία ορίζεται από το Vision Zero, κανένας νεκρός ή σοβαρά τραυματίας στο δρόμο, ανεξάρτητα από τον τρόπο μετακίνησης, με χρονικό ορίζοντα το 2050.
Η μείωση των θανάτων στην Φιλανδία συμπίπτει με τη νέα ανάλυση που δημοσιεύθηκε σήμερα από το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Ασφάλειας Μεταφορών (ETSC), η οποία δείχνει ότι υπήρχαν 20.418 θάνατοι στους δρόμους της ΕΕ το 2023. Αυτό σημαίνει ότι υπήρξε μείωση μόλις 1% σε σύγκριση με το 2022, σημειώνοντας πολλή μικρότερη πτώση από την ετήσια μείωση 6,1% που απαιτείται για την επίτευξη του στόχου της ΕΕ για μείωση 50% έως το 2030.
Μετά τις Ευρωπαϊκές εκλογές την περασμένη εβδομάδα, το ETSC ζητά την ίδρυση μιας Ευρωπαϊκής Υπηρεσίας Οδικής Ασφάλειας, με συγκεκριμένες αρμοδιότητες, όπως τη διαχείριση της διάθεσης αυτόνομων οχημάτων και τη διενέργεια ερευνών σε τροχαία συμβάντα.
Το ETSC προτρέπει επίσης την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να ξεκινήσει τις εργασίες για αναθεώρηση των κανονισμών ασφαλείας των οχημάτων, ώστε να συμπεριληφθούν οι ταχέως εξελισσόμενες τεχνολογίες για την ασφάλεια και να προωθηθούν οι περιοδικοί τεχνικοί έλεγχοι των οχημάτων για να διασφαλιστεί ότι αυτές οι τεχνολογίες λειτουργούν σωστά καθ' όλη τη διάρκεια ζωής του οχήματος.