ΣΕ ΠΟΙΕΣ ΠΕΡΙΟΧΕΣ ΘΑ ΦΤΑΣΕΙ Η ΘΕΡΜΟΚΡΑΣΙΑ ΣΤΟΥΣ 43 ΒΑΘΜΟΥΣ ΚΕΛΣΙΟΥ
- 16 Ιουλ 2024
- επικαιρότητα
Ο καύσωνας εδώ και αρκετές μέρες έχει μετατρέψει τη χώρα σε «καμίνι» και σύμφωνα με τις προβλέψεις των μετεωρολόγων, οι υψηλές θερμοκρασίες θα παραμείνουν στη χώρα μας για αρκετά ακόμη 24ωρα.
Σύμφωνα με την πρόγνωση του Γιώργου Τσατραφύλλια οδεύουμε προς την κορύφωση της θερμής εισβολής, καθώς Τετάρτη και Πέμπτη (17-18/07) θα είναι οι πιο δύσκολες ημέρες.
Σήμερα θα συνεχιστούν οι υψηλές θερμοκρασίες, με τη δυτική Ελλάδα να «πρωταγωνιστεί» στο έντονο φαινόμενο, αφού ο υδράργυρος θα φτάσει και στους 42 βαθμούς Κελσίου. Στην Αθήνα τα θερμόμετρα θα δείξουν 39 βαθμούς, θερμοκρασία που σήμερα έχει ξεπεραστεί στο κέντρο της πόλης.
Δυσμενείς θα είναι και οι πυρομετεωρολογικές συνθήκες, καθώς σύμφωνα με τον χάρτη πρόβλεψης κινδύνου πυρκαγιάς σε κατηγορία τέσσερα βρίσκονται η Αττική, η Εύβοια, σχεδόν ολόκληρη η Πελοπόννησος, ο Έβρος, το Ανατολικό Αιγαίο και η Κρήτη.
Κατά την κορύφωση του καύσωνα την Τετάρτη οι θερμοκρασίες που θα επικρατήσουν θα είναι πολύ υψηλές με την Αιτωλοακαρνανία και το Κιλκίς να «ψήνονται», καθώς ο υδράργυρος θα φτάσει στους 43 βαθμούς, ενώ στη Μεσσηνία και την Ηλεία η θερμοκρασία θα φτάσει τους 42 βαθμούς Κελσίου.
Σύμφωνα με τον μετεωρολόγο του Alpha αν και η θερμή εισβολή θα κορυφωθεί μέσα στην τρέχουσα εβδομάδα οι υψηλές θερμοκρασίες θα παραμείνουν με τα 40άρια να μας «συντροφεύουν» μέχρι το τέλος του μήνα.
Όπως γίνεται εύκολα κατανοητό οι πολυπόθητες ανάσες δροσιές αγνοούνται για τον Ιούλιο που διανύουμε, καθώς καμιά έως τώρα πρόβλεψη δεν αφήνει «χαραμάδα» αισιοδοξίας.
Πόσο επικίνδυνο κάνει το σιδηροδρομικό δίκτυο ο παρατεταμένος καύσωνας
Γιατί στράβωσαν οι γραμμές του προαστιακού της Πάτρας και ποιοι είναι οι κίνδυνοι που μπορεί να προκαλέσει ο παρατεταμένος καύσωνας στο σιδηροδρομικό δίκτυο.
Ο ΟΣΕ ανακοίνωσε την Κυριακή πως λόγω σοβαρού προβλήματος υποδομής, ακυρώνονται όλα τα δρομολόγια του προαστιακού της Πάτρας.
Η ενημέρωση ανέφερε «στρέβλωση γραμμής που έγινε λόγω καύσωνα, στην περιοχή ισόπεδης διάβασης της οδού Κανελλοπούλου», τονίζοντας πως «τέτοιου είδους περιστατικά συμβαίνουν σε ακραίες συνθήκες υψηλών θερμοκρασιών μεγάλης διάρκειας».
Η εκπομπή «Ώρα Ελλάδος» του Open πήγε στο σημείο που στράβωσαν οι γραμμές και έδειξε ακριβώς τι είχε συμβεί και χρειάστηκε να αποκατασταθεί άμεσα, ώστε να λειτουργήσει ξανά ο σιδηρόδρομος.
Οι υπάλληλοι που έσπευσαν να κάνουν τις διορθωτικές κινήσεις (χρειάστηκαν δυο ώρες εργασιών), είπαν στον συνεργάτη της εκπομπής ότι στο συγκεκριμένο σημείο δεν είχε συμβεί ποτέ ανάλογη διαστολή του μετάλλου, στο βαθμό που το στραβώνει.
Σε ερώτηση πώς μπορεί να συμβαίνει αυτό, οι καθ’ ύλην υπεύθυνοι του είπαν πως «φανταστείτε αυτό το μέταλλο σαν να είναι κάπως ελαστικό. Είναι η μοριακή δομή του τέτοια που μπορεί και αλλάζει μορφή». Έτσι έγινε και η αποκατάσταση με λοστούς. Με αυτούς επανέφεραν τη γραμμή στην ευθεία.
Ό,τι έγινε την Κυριακή μπορεί να ξανασυμβεί μέσα σε αυτήν την εβδομάδα, λόγω των υψηλών θερμοκρασιών. Δεν είναι κάτι το απίθανο».
Τα προβλήματα που δημιουργεί παρατεταμένος καύσωνας στο σιδηρόδρομο
Όλα αυτά συνέβησαν προ της πιο ‘καυτής’ εβδομάδας του Ιουλίου, με τα δεδομένα θα είναι πως οι ράγες στην Πάτρα τοποθετήθηκαν το 1960. Έκτοτε δεν έχουν αλλαχθεί στο μεγαλύτερο μέρος τους και είναι αναγκαία μια ‘γενναία’ συντήρηση, ώστε να γίνει σύγχρονο το δίκτυο της περιοχής και να εγγυάται την ασφάλεια όλων.
Έως τότε την ασφάλεια των επιβατών και των εργαζομένων στο σιδηρόδρομο προσπαθούν να εγγυηθούν οι μηχανοδηγοί «που γνωρίζουν ότι σε υψηλές θερμοκρασίες συμβαίνουν αυτά και ποια σημεία είναι επίφοβα», όπως είπε ο ρεπόρτερ. Προφανώς όλοι γνωρίζουμε ποιον θα δείξουν όλοι ως υπεύθυνο, αν ο μη γένοιτο συμβεί ένα ατύχημα.
Είναι αλήθεια πως η θερμική διαστολή είναι κάτι που μπορεί να οδηγήσει στην στρέβλωση της γραμμής, εάν αυτή είναι περιορισμένη. Επίσης, γεγονός είναι ότι η υπερβολική ζέστη μπορεί να προκαλέσει μετατόπιση ή επέκταση του εδάφους κάτω από τις ράγες, οδηγώντας σε προβλήματα ευθυγράμμισης των τροχιών.
Τέλος, η παρατεταμένη έκθεση σε υψηλές θερμοκρασίες μπορεί να αποδυναμώσει τη δομική ακεραιότητα των σιδηροτροχιών και των δεσμών, αυξάνοντας τον κίνδυνο αστοχίας.
Όλοι αυτοί οι παράγοντες μπορούν να συμβάλουν σε κινδύνους για την ασφάλεια, όπως εκτροχιασμός.
Πάντα σύμφωνα με τους ειδικούς, για να μετριάσουν αυτούς τους κινδύνους, οι σιδηροδρομικές εταιρείες μπορούν να χρησιμοποιούν διάφορα μέτρα. Χαρακτηριστικά αναφέρονται τα κενά στις ράγες που επιτρέπουν τη διαστολή χωρίς να προκύψει στρέβλωση, τα εξειδικευμένα υλικά σιδηροτροχιών (υπάρχουν ορισμένα υλικά που είναι πιο ανθεκτικά στη θερμική διαστολή) και οι τακτικές επιθεωρήσεις και η τακτική συντήρηση, ώστε να εντοπίζονται και να αντιμετωπίζονται πιθανά ζητήματα πριν γίνουν πρόβλημα.