ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΤΩΝ ΜΗΧΑΝΟΔΗΓΩΝ ΤΟΥ ΟΣΕ ΠΡΟΣ ΤΗΝ HELLENIC TRAIN
- 26 Apr 2023
- timeliness
Σε επιστολή τους προς τη Hellenic Train, οι μηχανοδηγοί του ΟΣΕ επισημαίνουν τα εννέα προβλήματα του σιδηροδρομικού δικτύου που χρήζουν επίλυσης προκειμένου να ξεκινήσουν εκ νέου τα δρομολόγια.
Ειδικότερα, οι μηχανοδηγοί αναφέρονται, μεταξύ άλλων, στα σημεία του δικτύου όπου δεν θα είναι δυνατή η επανεκκίνηση των δρομολογίων χωρίς τη διευθέτηση των υπαρχόντων ζητημάτων.
Ακολουθεί ολόκληρη η επιστολή:
«Η σιδηροδρομική τραγωδία της 28/02/2023 έχει συγκλονίσει την Ελληνική Κοινωνία. 57 άνθρωποι, 11 εξ αυτών εργαζόμενοι επι των αμαξοστοιχιών, έχασαν την ζωή τους σε ένα αδιανόητο δυστύχημα.
Το Σωματείο μας είχε έγκαιρα προειδοποιήσει όλους τους εμπλεκόμενους φορείς για τους κινδύνους που εγκυμονεί η μη λειτουργία συστημάτων ασφαλείας (Φωτοσήματα – Τηλεδιοίκηση – ETCS).
Δυστυχώς, οι επισημάνσεις και οι προειδοποιήσεις μας, ανεξήγητα, είτε υποβαθμίστηκαν είτε δεν λήφθηκαν σοβαρά υπόψη.
Από την 1/3/2023 έχει ανασταλεί η κυκλοφορία των τρένων στην Ελληνική Επικράτεια, ενώ ο νέος Υπουργός Μεταφορών κ. Γεραπετρίτης ανακοίνωσε δέσμη μέτρων για την επαναλειτουργία του σιδηροδρόμου στις 22 Μαρτίου 2023.
Το Σωματείο μας συμμετείχε σε μια συνάντηση με τη νέα πολιτική ηγεσία, ενώ συνάντηση υπήρξε και με τον νέο Διευθύνοντα Σύμβουλο του ΟΣΕ, κ. Τερεζάκη Π., την Παρασκευή 17 Μαρτίου.
Μετά τη συνεδρίαση του Δ.Σ. του Σωματείου μας, θέτουμε υπόψη σας τα προβλήματα που πρέπει να επιλυθούν σε συγκεκριμένα σημεία του σιδηροδρομικού δικτύου, προκειμένου να επανεκκινήσουν και σε αυτά τα σιδηροδρομικά δρομολόγια.
Επισημαίνουμε ότι πιστεύουμε πως χωρίς την επίλυσή τους δεν μπορεί να ξεκινήσουν δρομολόγια σε αυτά τα σημεία.
- Για τη γραμμή Θεσσαλονίκη – Αλεξανδρούπολη (Στρυμόνα) λειτουργία των επικοινωνιών σε όλη την διαδρομή και όλων των ΑΣΙΔ (Με φύλαξη σε όσες δεν λειτουργούν ή κατάργησή τους). Αρση των βραδυποριών των 6-10 χλμ. και αποκατάσταση της υποδομής σε αυτά τα σημεία.
- Γραμμή Πλατύ – Φλώρινα. Δυνατότητα επικοινωνίας σε όλη τη διαδρομή, επάνδρωση σταθμού Εδεσσας (σύρτης ασφαλείας), καθώς και χορήγηση των πιστοποιητικών καταλληλότητας γεφυρών (πότε ελέγχθηκαν τελευταία φορά). Ελεγχος της υποδομής στο χλμ. σημείο 142.000 έως 152.000 όπου έχει τεθεί βραδυπορία 40 χλμ. λόγω κατολισθήσεων.
- Γραμμή Θεσσαλονίκη – Ειδομένη. Χορήγηση πιστοποιητικού καταλληλότητας γεφυρών, πλήρεις επικοινωνίες κατά μήκος της γραμμής.
- Αξονας Αθήνα – Θεσσαλονίκη. Γραπτή βεβαίωση για τη διέλευση από σήραγγες (Τέμπη, Πλαταμώνας), όπου έχουν διαπιστωθεί προβλήματα από την Πυροσβεστική κατά τον τελευταίο έλεγχό της και δυνατότητα επικοινωνίας εντός αυτών (με πιστοποιημένο σύστημα επικοινωνίας). Αποκατάσταση επικοινωνίας όπου υπάρχουν προβλήματα (π.χ. Ορφανά – Σ.Σ. Λάρισας – Ευαγγελισμός).
- Προαστιακός Πειραιάς – Κιάτο. Γραπτή βεβαίωση για τη διέλευση απο σήραγγες, όπου έχουν διαπιστωθεί προβλήματα από την Πυροσβεστική κατά τον τελευταίο έλεγχό της, φωτισμός και δυνατότητα επικοινωνίας εντός αυτών (με πιστοποιημένο σύστημα επικοινωνίας).
- Αλεξανδρούπολη – Ξάνθη. Επάνδρωση με σταθμάρχη του σταθμού Ξάνθης, λειτουργία – φύλαξη όλων των ΑΣΙΔ, διασφάλιση επικοινωνίας (με πιστοποιημένο σύστημα επικοινωνίας).
- Λάρισα – Βόλος. Λειτουργία – φύλαξη όλων των ΑΣΙΔ.
- Οι συρμοί ΑEG να τεθούν εκτός κυκλοφορίας καθώς παρουσιάζουν διαρκή προβλήματα κατά την πορεία, μέχρι και την πλήρη αποκατάσταση των προβλημάτων αυτών. H Ηellenic Train να διασφαλίσει ότι το τροχαίο υλικό που πρόκειται να κυκλοφορήσει στην πρώτη φάση θα πρέπει να είναι πλήρως λειτουργικό για την ασφάλεια όλων και την αποφυγή καθυστερήσεων.
- Αμεση λειτουργία του GSMR, εφόσον αυτό έχει πιστοποιηθεί.
Εκτός αυτών, ο ΟΣΕ οφείλει να φροντίσει άμεσα και να ενημερώσει γραπτώς εντός 10 ημερών για τον σχεδιασμό του για την εκπόνηση σχεδίου εκ-χόρτωσης των γραμμών σε όλη τη σιδηροδρομική υποδομή.
Οπως σας έχουμε ήδη ενημερώσει, ζητάμε την καταγραφή των συνομιλιών των μηχανοδηγών με τους εκπροσώπους του διαχειριστή υποδομής ΚΑΙ από την Hellenic Train, καθώς μετά τη σιδηροδρομική τραγωδία υπήρξε επιλεκτική διαρροή συνομιλιών που αποπροσανατολίζουν την κοινή γνώμη από τις πραγματικές αιτίες της σιδηροδρομικής τραγωδίας. Τέλος, σας ενημερώνουμε ότι ο κ. Τερεζάκης, στη συνάντησή του με το Σωματείο μας, ανέφερε ότι η Hellenic Train έχει παραλάβει 30 φορητές συσκευές GSMR.»