ΕΡΕΥΝΕΣ ΑΠΟ ΕΦΕΤΗ ΑΝΑΚΡΙΤΗ
- 14 Mar 2023
- επικαιρότητα
Σε ανώτατο επίπεδο συνεχίζονται οι έρευνες για το δυστύχημα στα Τέμπη, με τον προϊστάμενο επιθεώρησης και τους δύο σταθμάρχες να καλούνται για εξηγήσεις το επόμενο 24ωρο.
Ο νέος εφέτης ανακριτής έχει αναλάβει, επίσημα πλέον, την έρευνα για την υπόθεση του τραγικού σιδηροδρομικού δυστυχήματος στα Τέμπη, μετά και τη διαδικασία του ορισμού του από την Ολομέλεια Εφετών που ολοκληρώθηκε την περασμένη Παρασκευή στη Λάρισα. Θα καλέσει άμεσα τον προϊστάμενο επιθεώρησης και τους δύο σταθμάρχες της απογευματινής βάρδιας, εναντίον των οποίων έχουν ασκηθεί διώξεις, ενώ είναι πιθανό να ασκηθούν και νέες διώξεις.
Ακόμα διερευνώνται πιθανές ποινικές ευθύνες στους γιατρούς που χορήγησαν την αναρρωτική άδεια στον προϊστάμενο επιθεώρησης και η οποία ξεκινούσε στις 2 Μαρτίου. Την ίδια στιγμή, ο νέος πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ κ. Παναγιώτης Τερεζάκης έκανε αυτοψία στο σιδηροδρομικό δίκτυο από τη Θεσσαλονίκη μέχρι και τη Λάρισα.
Ποιος θα δώσει πιστοποιητικά;
«Πριν το ατύχημα κάποιοι έλεγαν είναι ασφαλής γραμμή, έδιναν πιστοποιητικά. Ποιος άνθρωπος σήμερα ή ποια αρχή θα δώσει πιστοποιητικό ότι η σιδηροδρομική γραμμή είναι ασφαλής;» διερωτήθηκε μιλώντας στο ΕΡΤ NEWS ο μηχανολόγος, πραγματογνώμονας σιδηροδρομικών ατυχημάτων Επαμεινώνδας Μπούρας, αναφορικά με τα λάθη και τις παραλείψεις που οδήγησαν στη σιδηροδρομική τραγωδία στα Τέμπη.
Ο ίδιος σημείωσε ακόμα σχετικά: «Το ότι είναι ανθρώπινος παράγοντας είναι ξεκάθαρο και το έχουν πει όλοι όσοι έχουν επιληφθεί. Είναι δεδομένο ότι έγινε από ένα λάθος του σταθμάρχη. Να δούμε όμως και τις αιτίες: Επιτρέπεται σήμερα η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, με την ΟΣΕ να αλληλογραφούν ότι “φταίτε εσείς και φταίνε οι άλλοι”; Δεν πρέπει να καθίσουν σε ένα τραπέζι όλοι μαζί για να ξανανοίξει ο σιδηρόδρομος, το βασικότερο μετά το τραγικό γεγονός που έγινε; Δεν πρέπει να επανέλθει η εμπιστοσύνη στους επιβάτες;».
Ερωτηθείς για την εμπιστοσύνη των πολιτών προς τον σιδηρόδρομο, δεδομένου ότι πολλοί εξ αυτών πλέον φοβούνται στην ιδέα να επιβιβαστούν σε τρένο, ανέφερε: «Αυτό είναι πιο σοβαρό από ό,τι ήταν πριν το ατύχημα. Τι εννοώ: Πριν το ατύχημα κάποιοι έλεγαν είναι ασφαλής γραμμή, έδιναν πιστοποιητικά. Ποιος άνθρωπος σήμερα, ή ποια αρχή θα δώσει πιστοποιητικό ότι η σιδηροδρομική γραμμή είναι ασφαλής; Γι’ αυτό, επαναλαμβάνω, πρέπει να σταματήσουν οι παθογένειες. Πρέπει να κάτσουν όλοι οι αρμόδιοι σ’ ένα τραπέζι και να αποφασίσουν αυτή την πιστοποίηση για να ξαναλειτουργήσει ο σιδηρόδρομος».
(…) Είναι εθνικό θέμα. Είναι και θέμα τουρισμού. Για σκεφτείτε, τα ξένα κανάλια κάθε μέρα να λένε ότι η Ελλάδα δεν έχει σιδηρόδρομο. (…) Οι ελληνικοί σιδηρόδρομοι πριν 5 -10 χρόνια ήταν πιο ασφαλείς. Με μία γραμμή. Αυτή τη στιγμή η γραμμή Αθήνα - Θεσσαλονίκη είναι διπλή, δηλαδή κινούνται σε ανεξάρτητη γραμμή ανόδου - καθόδου, μεγαλύτερη ασφάλεια. Πρέπει να έχουν οι αρμόδιοι καλύτερη επίβλεψη, συνεχόμενη επίβλεψη, όχι δηλαδή από ένα άτομο. Πρέπει να είναι και δύο και τρία. Ας μειώσουμε και λίγο την ταχύτητα και μέχρι να μπει το ευρωπαϊκό σύστημα ελέγχου, ας μιλάνε με τα ραδιοτηλέφωνα, με τα VHF, με τα κινητά. Είναι πολύ εύκολο πιστεύω. (…) Πιστεύω από τη στιγμή που έχει αναλάβει τη διερεύνηση σε επίπεδο πρωθυπουργού, πρέπει να βγει λευκός καπνός και οι επιβάτες, για να συνεχίσουν να έχουν την καθημερινή χρήση του τρένου, να νιώθουν ασφαλείς και όχι να κάνουν τον σταυρό τους και λένε “τι θα γίνει τώρα;”».