ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΟΥ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ ΜΕ ΤΗΝ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΝΑΥΤΙΚΗ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ
- 25 Oct 2024
- επικαιρότητα
Η 48ωρη απεργία των πλοίων που ισχύει για από χθες Πέμπτη 24 και σήμερα Παρασκευή 25 Οκτωβρίου δεν θα ανασταλεί, ενώ συνάντηση έχει προγραμματιστεί σήμερα μεταξύ του υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Χρήστου Στυλιανίδη και της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας προκειμένου να βρεθεί λύση για τα θέματα που απασχολούν τους ναυτικούς.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με πηγές από την ΠΝΟ, η 48ωρη απεργία που ισχύει από χθες Πέμπτη 24 και σήμερα Παρασκευή 25 Οκτωβρίου δεν πρόκειται να ανασταλεί, ενώ αν δεν ικανοποιηθούν τα αιτήματά τους, οι συνδικαλιστές προειδοποιούν με κλιμάκωση. Ήδη έχουν αρχίσει να δημιουργούνται προβλήματα σε εφοδιασμούς των νησιών και στη μεταφορά εμπορευμάτων προς της ηπειρωτική χώρα, κυρίως από την Κρήτη.
Τα αιτήματα της ΠΝΟ
«H Διοίκηση της ΠΝΟ συνεδρίασε σήμερα με μοναδικό θέμα Ημερήσιας Διάταξης την εκτίμηση της εν εξελίξει απεργίας της Ομοσπονδίας που είχε εξαγγελθεί για 22 και 23 Οκτωβρίου 2024, και λήψη απόφασης.
Κατ’ αρχήν ο Γενικός Γραμματέας και η Διοίκηση χαιρετίζουν την μαζική συμμετοχή των συναδέλφων μας που συμβάλλει στην καθολικότητα της απεργίας με σκοπό την τελική επίτευξη των αιτημάτων μας, όπως αυτά είχαν εξωδίκως αποσταλεί προς τις εργοδοτικές οργανώσεις και την Κυβέρνηση, σύμφωνα με τις ανακοινώσεις μας το προηγούμενο διάστημα.
Μεγάλες συγκεντρώσεις πραγματοποιήθηκαν σήμερα σε αρκετά πλοία, παρουσία του Γενικού Γραμματέα και της πλειοψηφίας των Μελών της Διοίκησης, αλλά και μεμονωμένα από πρωτοβάθμια Σωματεία, με μοναδικό στόχο την επίλυση των πολύ σοβαρών προβλημάτων των Ναυτεργατών για τα οποία γίνεται η απεργία.
Κατά την διάρκεια της σημερινής Συνεδρίασης, η Διοίκηση της ΠΝΟ έλαβε υπόψη την προκλητική και αδιάλλακτη στάση της εργοδοσίας για ανανέωση και υπογραφή της ΣΣΕ για το 2025, όχι μόνο για το ύψος του ποσοστού αύξησης, αλλά και για μια σειρά πολύ σοβαρών προβλημάτων όπως: οι απλήρωτες υπερωρίες, τα εξπρές δρομολόγια και οι διανυκτερεύσεις των μελών του πληρώματος αλλά και μια σειρά κλαδικών προβλημάτων.
Η Διοίκηση έλαβε επίσης υπόψη την μη θετική ανταπόκριση από πλευράς Υπουργείου να βρεθεί άμεση λύση στο απαράδεκτο καθεστώς που έχει επιβληθεί εις βάρος μας, με το Ν. 4150/2013, την κατάργηση του 4μηνου της δρομολόγησης Ε/Γ-Ο/Γ ταχυπλόων με επιβολή 7μηνης δρομολόγησης, αυστηρή τήρηση του 10ωρου απασχόλησης του πληρώματος στα ταχύπλοα, αλλά και το εξευτελιστικό καθεστώς που ισχύει στις προϋποθέσεις της χορήγησης επιδόματος ανεργίας στους Ναυτεργάτες, καθιστώντας το απαγορευτικό αλλά κι όσοι το δικαιούνται να παίρνουν μηνιαίως τα ψίχουλα των 350 ευρώ».