- 05 May 2023
- διεθνή
Η ρυθμιστική αρχή ανταγωνισμού της Βρετανίας θα εξετάσει τον αντίκτυπο της τεχνητής νοημοσύνης σε καταναλωτές, επιχειρήσεις και οικονομία και κατά πόσον χρειάζονται νέοι έλεγχοι σε τεχνολογίες όπως το ChatGPT της OpenAI.
Αν και έρευνα για την τεχνητή νοημοσύνη (Artificial Intelligence -- AI) διεξάγεται εδώ και χρόνια, η ξαφνική δημοτικότητα εφαρμογών AI όπως το ChatGPT και το Midjourney έστρεψε το φως των προβολέων σε μια τεχνολογία που θα μπορούσε να ανατρέψει τον τρόπο με τον οποίο λειτουργούν οι επιχειρήσεις και η κοινωνία.
Κυβερνήσεις σε όλο τον κόσμο προσπαθούν τώρα να βρουν μια ισορροπία μέσω της οποίας θα μπορούν να αποτιμήσουν και να χαλιναγωγήσουν ορισμένες από τις ενδεχόμενες αρνητικές συνέπειες της AI χωρίς να καταστείλουν την καινοτομία.
«Η τεχνητή νοημοσύνη εισέβαλε στη δημόσια συνείδηση και αναπτύσσεται με ταχύτητα», λέει η CEO της ρυθμιστικής αρχής της Βρετανίας
Η Βρετανία επέλεξε τον Μάρτιο να μοιράσει τη ρυθμιστική ευθύνη για την AI ανάμεσα στα όργανα που εποπτεύουν τα ανθρώπινα δικαιώματα, την υγεία και την ασφάλεια, και τον ανταγωνισμό, αντί να συστήσει ένα νέο σώμα για την τεχνολογία.
Η Αρχή Ανταγωνισμού και Αγορών (CMA) ανέφερε ότι θα αρχίσει να εργάζεται επιδιώκοντας να καταλάβει πώς εξελίσσονται θεμελιώδη μοντέλα που χρησιμοποιούν μεγάλες ποσότητες δεδομένων χωρίς χαρακτηρισμό, και να αξιολογήσει πώς θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν στο μέλλον για να συμπληρώσουν διάφορες εργασίες.
H διευθύνουσα σύμβουλος της CMA Σάρα Καρντέλ ανέφερε σε μια δήλωση πως η AI εισέβαλε στη δημόσια συνείδηση και αναπτύσσεται με ταχύτητα.
«Είναι κρίσιμης σημασίας τα ενδεχόμενα οφέλη αυτής της μετασχηματιστικής τεχνολογίας να είναι εύκολα προσβάσιμα στις επιχειρήσεις και στους καταναλωτές του Ηνωμένου Βασιλείου ενώ οι άνθρωποι να παραμείνουν προστατευμένοι, για παράδειγμα από ψευδείς ή παραπλανητικές πληροφορίες», είπε.
Η ρυθμιστική αρχή θα συζητήσει κυρίως «τις ευκαιρίες και τους κινδύνους» του τομέα και «θα καταρτίσει κατευθυντήριες αρχές προκειμένου να στηρίξει τον ανταγωνισμό και να προστατεύσει τους καταναλωτές», ανέφερε στην ανακοίνωσή της η CMA.