
ΥΠ. ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ
- 16 Oct 2025
- οικονομία
Το υπουργείο Ανάπτυξης έδωσε χθες το πρωί στη δημοσιότητα τη λίστα με τα προϊόντα (τρόφιμα και άλλες κατηγορίες προϊόντων) ιδιωτικής ετικέτας αλλά και με τα επώνυμα προϊόντα που θα έχουν μειωμένες τιμές στα ράφια των σούπερ μάρκετ.
Στην πρωτοβουλία του υπουργείου Ανάπτυξης οι μειώσεις στις τιμές των 1.074 κωδικών στα τρόφιμα ξεκινούν από το 3% και σε ορισμένες περιπτώσεις φτάνουν ακόμα και το 35%, ενώ η μεσοσταθμική μείωση στις τιμές προϊόντων στα σούπερ μάρκετ ανέρχεται στο 8%. Οι μειώσεις στους υπόλοιπους 1.106 κωδικούς από τις άλλες κατηγορίες προϊόντων ξεκινούν από 3% και φτάνουν έως το 30%.
Μάλιστα, όπως αποκάλυψε πρώτο το iefimerida.gr, αν και αρχικά είχε αποφασιστεί να ενταχθούν 1.000 κωδικοί προϊόντων, τελικά στη λίστα μπήκαν περισσότεροι από 2.000.
Ο υπουργός Ανάπτυξης, Τάκης Θεοδωρικάκος, μετά τη συνάντηση που είχε με τον γενικό διευθυντή της Ένωσης Σούπερ Μάρκετ Ελλάδας Απόστολο Πεταλά, τόνισε πως «μέσα σε ένα δύσκολο παγκόσμιο περιβάλλον, δίνουμε συνεχή μάχη σε ό,τι περνά από το χέρι μας, για τη συγκράτηση των τιμών, ιδιαίτερα στα βασικά είδη διαβίωσης. Στοχεύουμε στη διασφάλιση υγιούς ανταγωνισμού και ταυτόχρονα πιέζουμε την αγορά με κάθε νόμιμο τρόπο να μειώσει το μεσοσταθμικό της κέρδος, προς όφελος της κοινωνίας και ιδιαίτερα όσων δοκιμάζονται. Μειώνοντας τις τιμές σε όσα προϊόντα αυτό είναι εφικτό».
Αυτά είναι τα 2.000 προϊόντα που θα έχουν από σήμερα μειωμένη τιμή στα ράφια των σούπερ μάρκετ -Αναλυτικά η λίστα
Έκπληξη: Μειώνονται οι τιμές σε πάνω από 2.000 προϊόντα σε όλα τα σούπερ μάρκετ -Ισχύουν από σήμερα έως 31/12
Τα ποσοστά μειώσεων των τιμών στα τρόφιμα (ποικίλουν ανά εταιρεία και κωδικό προϊόντος) έχουν ως εξής:
Αλάτι - Στην ιδιωτική ετικέτα: 5% - Στα επώνυμα: Από 5% έως 8%
Αλεύρι - Στην ιδιωτική ετικέτα: Από 5% έως 6% - Στα επώνυμα: Από 5% έως 12%
Αλλαντικά - Στην ιδιωτική ετικέτα: Από 5% έως 10% - Στα επώνυμα: Από 5% έως 30%
Αναψυκτικά - Στην ιδιωτική ετικέτα: Από 5 έως 18% - Στα επώνυμα: Από 5% έως 8%
Γαλακτοκομικά - Στην ιδιωτική ετικέτα: Από 5% έως 8% - Στα επώνυμα: Από 3% έως 13%
Γιαούρτια/Επιδόρπια - Στην ιδιωτική ετικέτα: Από 4% έως 6% - Στα επώνυμα: Από 3% έως 13%
Γλυκά – Σοκολάτες - Στην ιδιωτική ετικέτα: Από 5% έως 12% - Στα επώνυμα: Από 3% έως 17%
Διάφορα Τρόφιμα - Στην ιδιωτική ετικέτα: Από 5% έως 14% - Στα επώνυμα: Από 3% έως 12%
Είδη πρωινού / Δημητριακά - Στην ιδιωτική ετικέτα: Από 5% έως 10% - Στα επώνυμα: Από 3% έως 23%
Ελαια / Λίπη - Στην ιδιωτική ετικέτα: Από 5% έως 13% -Στα επώνυμα: Από 5% έως 16%
Ζυμαρικά - Στην ιδιωτική ετικέτα: 5% - Στα επώνυμα: Από 3% έως 13%
Κατεψυγμένα τρόφιμα - Στην ιδιωτική ετικέτα: Από 5% έως 20% - Στα επώνυμα: Από 3% έως 8%
Καφές - Στην ιδιωτική ετικέτα: Από 5% έως 7% - Στα επώνυμα: Από 5% έως 8%
Κονσέρβες ψαριών - Στην ιδιωτική ετικέτα: Από 5% έως 8% - Στα επώνυμα: Από 5% έως 8%
Νωπό κρέας - Στην ιδιωτική ετικέτα: 7% - Στα επώνυμα: Από 5% έως 7%
Μαργαρίνη / Βούτυρο - Στην ιδιωτική ετικέτα: 13% - Στα επώνυμα: Από 3% έως 5%
Εμφιαλωμένο νερό - Στην ιδιωτική ετικέτα: 5% - Στα επώνυμα: Από 5% έως 28%
Οινοπνευματώδη - Στην ιδιωτική ετικέτα: 5% - Στα επώνυμα: Από 3% έως 5%
Οσπρια - Στην ιδιωτική ετικέτα: Από 5% έως 7% - Στα επώνυμα: 3%
Προϊόντα άρτου - Στην ιδιωτική ετικέτα: Από 5% έως 7% - Στα επώνυμα: Από 5% έως 20%
Ροφήματα - Στην ιδιωτική ετικέτα: Από 5% έως 7% - Στα επώνυμα: Από 4% έως 6%
Ρύζι - Στην ιδιωτική ετικέτα: Από 5% έως 10% - Στα επώνυμα: 13%
Σνακς - Στην ιδιωτική ετικέτα: 5% - Στα επώνυμα: από 3% έως 8%
Τοματοπολτός - Στην ιδιωτική ετικέτα: 5% - Στα επώνυμα: Από 5% έως 8%
Τυριά - Στην ιδιωτική ετικέτα: Από 5% έως 23% - Στα επώνυμα: Από 3% έως 35%
Χυμοί - Στην ιδιωτική ετικέτα: Από 5% έως 7% - Στα επώνυμα: Από 3% έως 10%
Τα ποσοστά μειώσεων των τιμών στα υπόλοιπα προϊόντα (ποικίλουν ανά εταιρεία και κωδικό προϊόντος) έχουν ως εξής:
Απορρυπαντικά/Καθαριστικά - Στην ιδιωτική ετικέτα: Από 4% έως 11% - Στα επώνυμα: Από 3% έως 30%
Είδη ζώων συντροφιάς - Στην ιδιωτική ετικέτα: Από 5% έως 8% - Στα επώνυμα: Από 5% έως 9%
Είδη νοικοκυριού - Στην ιδιωτική ετικέτα: Από 5% έως 10% - Στα επώνυμα: Από 3% έως 10%
Είδη προσωπικής υγιεινής - Στην ιδιωτική ετικέτα: Από 5% έως 10% - Στα επώνυμα: Από 3% έως 13%
Πάνες ενηλίκων - Στην ιδιωτική ετικέτα: Από 3% έως 6% - Στα επώνυμα: Από 3% έως 6%
Πάνες μωρών - Στην ιδιωτική ετικέτα: 5% - Στα επώνυμα: Από 3% έως 5%
Ο υπουργός Ανάπτυξης, Τάκης Θεοδωρικάκος, είπε επίσης ότι «δίνουμε συνεχή μάχη για τη συγκράτηση των τιμών», ενώ από την πλευρά του ο γενικός διευθυντής της Ένωσης Σούπερ Μάρκετ Ελλάδας, Απόστολος Πεταλάς, τόνισε πως «ανταποκρινόμαστε στο κάλεσμα αυτό για τους καταναλωτές». Από την πρώτη ανάλυση των στοιχείων προκύπτει ότι στο σύνολο των κωδικών, τα τρόφιμα αντιστοιχούν σε 1.074 προϊόντα, ενώ τα μη τρόφιμα σε 1.106. Το εύρος της μείωσης σε είδη νοικοκυριού (591 κωδικοί) κινείται μεταξύ 5% και 10%, διάφορα τρόφιμα (226) με μειώσεις 5-14% και απορρυπαντικά (168), η μείωση κινείται μεταξύ 4% και 30%.
Οι μειώσεις στα τρόφιμα κινούνται μεταξύ 5-10%, όμως σε κατηγορίες όπως τα τυριά και τα αλλαντικά, φτάνουν έως και 35%. Στα γαλακτοκομικά και τα τυριά, εταιρείες όπως η FrieslandCampina (ΝΟΥΝΟΥ), η Δέλτα, τα Ελληνικά Γαλακτοκομεία και η Optima έχουν μειώσει τιμές από 3% έως 35%. Στα αλλαντικά, όπου συμμετέχουν μεγάλοι παίκτες όπως οι Κρέτα Φαρμς, Νίκας και Υφαντής, οι μειώσεις κυμαίνονται από 2% έως 30%. Η Coca-Cola 3E ρίχνει τις τιμές στα αναψυκτικά κατά 5-8%, στα νερά έως 28% και στα χυμούς 5–6%.
Στα μη τρόφιμα, που αντιστοιχούν σε πάνω από το ήμισυ του συνόλου (1.106 κωδικοί), οι μειώσεις είναι ευρείας κλίμακας σε κατηγορίες απορρυπαντικών, ειδών νοικοκυριού και προσωπικής υγιεινής συγκεντρώνουν τις περισσότερες περιπτώσεις, με εταιρείες όπως η ΕΛΑΪΣ-Unilever, η Procter & Gamble, η SC Johnson και η Beiersdorf να μειώνουν τιμές από 3% έως 30%.
Στον χώρο των απορρυπαντικών και καθαριστικών, οι μειώσεις φτάνουν το 18%, ενώ σε επιμέρους κωδικούς έως και 30%. Το ίδιο συμβαίνει και στα είδη προσωπικής υγιεινής, και στα είδη προσωπικής φροντίδας όπου οι μειώσεις κινούνται στο 3–8%.